AppWidgets bug HTC Hero Sprint (US)

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Kaj, 1 jan 2010.

1. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

2. Peter

Peter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tycker det är en hel del buggar i Android när det gäller AppWidgets. På vissa versioner funkar det inte om man startar om, på vissa funkar det bara om man startar om. :) Håller på och försöker lösa det här problemet just nu. Bäst beskrivet i inlägg 3. Några idéer?

3. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Hmm... nä. Det enda jag kan se som skiljer i min kod är att jag hämtar ut AppWidgetManager i min service, så context är min service och inte min widget. Sedan skickar jag in en referens till den AppWidgetManagern när jag skall göra updateAppWidget.

I min nya kod håller jag dessutom reda på om det är en initial update eller inte, så den första updaten är bara "loading", och sedan gör jag update igen när datat är laddat.

4. Peter

Peter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag gör likadant som dig, hämtar AppWidgetManagern från min service-context. När jag kör en emulator som kör 1.6 eller högre så vägrar den uppdatera widgeten även fast koden körs. Kräver en omstart av emulatorn för att det ska fungera. Efter en omstart fungerar allt utan problem med precis samma kod.

Jag provade även att köra koden direkt från min config activity, dvs. skapa AppWidgetManagern från den contexten, då fungerar det att uppdatera.

Det konstiga är att allt fungerar felfritt om emulatorn kör 1.5.

Efter lite undersökning verkar det som allt som krävs är en omstart av emulatorn för att det ska fungera, även om omstarten sker innan widgeten installeras, så förhoppningsvis har alla telefoner den installeras på startats om minst en gång. :)

Konstigt att du inte har samma beteende dock.