Arbetskalender

Diskussion i 'Applikationer' startad av MEE, 3 dec 2010.

1. MEE

MEE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej!
    Jag söker en kalender som ger bra överblick och har fullt stöd för Exchangsynkning.
    Man ska i månadsvyn kunna se vilka dagar som är uppbokade med något och klickar man på dagen ska man helst i samma vy se vilka möten som är planerade den dagen.
    Klarar den mötesinbjudningar till andra exchangeanvändare är det ett plus.
    Jag har sökt men det verkar vara brist på bra kalendrar till Android, hoppas att någon har lite tips.

2. mippen

mippen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Är ute efter något liknande.
    Skulle vilja köpa in ett par billiga android plattor, slänga in en bra kalender soft och ha dom som bokningsinfo utanför konferansrummen.

Det man önskar är att default view alltid skall vara dagens datum med nuvarande tid centrerad.
    Sedan hade det varit kanon om man kan enkelt sweepa mellan dagarna.. men efter en timeout så skall den återgå till dagens datum vy.

Självklart skall infon som visas vara syncad mot en exchenge calender/resurs.

Inte riktgit som trådskaparen önskar med månadsöversikt men liknande grundfunktion...

Några tipps på softar man skulle kunna kika vidare på?

3. MEE

MEE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har köpt Pure Grid Calendar widget. Den uppfyller de flesta av mina krav, kan rekomendera den.
    Kalendern i Android känns verkligen bristfällig om man kommer från Windows Mobile. Synkar man som jag mot Exchange saknas hälften av datat och funktionerna från Outlook-kalendern. Bara en sån enkel sak som att kunna markera ett möte som privat eller konfidentiellt.

4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Kalendern i android i direkt undermålig när man kommer från Palm med Datebk. Men Google har ju inte släppt något officiellt API för kalendern så de anser väl egentligen att den inte är färdig/duger för att användas.

5. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon: