Arbetsschema app eller widgetkalender app

Diskussion i 'Applikationer' startad av Hellis, 13 dec 2011.

1. Hellis

Hellis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Vi kommer byta schema den 1 januari och det nya schemat rullar på åtta veckor.
    Schemat är dessutom så komplext så man måste ha det nerskrivet för att hänga med.

Jag har kollat på market efter en app som först och främst klarar ett åtta veckorsschema, många vad jag förståt är skolaschema (en veckas) alternativt månadsschema.
    Sen hade det varit nimt om man kunde få det som en widget som visar närmsta dagarnas schema.

Man kan skapa en kalender i gmail och synka, har kollat att den fixar åtta veckors intervaller.
    Men det blir bekymmer då eftersom min "vanliga kalender" blir helt nerklottrad med arbetstider, och vad jag vet så kan man inte i enskilld app (kalenderapp) välja att synca mot kalender x, medans i kalenderapp 2 synca mot y och z.
    Eller?
    Annars hade man kunnat ha gmail-kalender och agenda widget.

Några förslag?

2. Gadget

Gadget Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tror det går att skapa flera kalendrar i Google Calendar, så att du har en för jobb/skola och en vanlig. Annars kan du ju testa Business Calendar från android market.

3. skrot

skrot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Skapar du en separat kalender i din Gmail för arbetet så kan du med hjälp av Android pro widgets välja att visa endast den kalendern i widgeten.
    Finns widgetar i olika storlekar och olika utseenden (en scrollbar lista som visar dag för dag bland annat).