Funderar på att byta ut min hjälte då den blivit allt för seg i mitt tycke och jag skriver så fort att luren inte hinner med. Så har jag hört att SE's nya lur ARC ska komma ut om någon månad men jag vet inte vilken av lurarna som näms i rubriken har bäst prestanda och passar mig bäst? Jag är en av dom personerna som ägnar många timmar åt min telefon varje dag, och bytar utseende och smsar väldigt mycket och vill ha en bra telefon som jag även kan ha till att maila och surfa med. Tackar för alla åsikter!
skulle vara försiktig med SE, men de kanske har lärt sig nu? tänker på deras märkliga avarter av windows mobile förrut och experia som inte känts helt hundra.
Ja den är helt underbar. Men å andra sidan tar jag inte så många bilder och spelar in videos. Om det är vad du är efter, alltså ta många bilder och spela in videos, så är kanske inte DHD något för dig. Den saknar dessutom HDMI utgång. Men med sina 4.3 tum passar den mig som handen i handsken. Den har mer ram-minne än Arcen och de båda kör på 1GHz Scorpion processor, Adreno 205 GPU, Qualcomm MSM8255 Snapdragon. Dessutom kommer Arcen med Android 2.3 och det har inte DHDn officiellt ännu.
DHD skulle jag inte rekommendera nu om du inte vill ha den för sense Samma hårdvara som arc fast 256 mer ram Skärmen på DHD är av vad jag sett riktigt jävla dålig kort sagt Skarp okej, Men färgerna är ett skämt
Den är inte dålig, men den är dock inte i närheten av vad som finns på andra telefoner och prioriterar du displayen högt så är nog Amoled eller Reality (SE Arc) de som gäller. I större än 4" är det kort sagt för dagen bara SE arc som levererar. När det gäller kamera så är även arc en dräpare på den fronten. Titta gärna på videos inspelade i mörker
Beror ju på vad du jämför med eller hur? SGS har snygg färgåtervinning men är det realistiskt färgåtervinning? Det hela beror på vad du är ute efter. Fina, nästan overkliga, färger eller skärpa? Jag är iaf mer än nöjd med min DHD. Skulle vilja påstå att det inte finns någon mobil som är bättre på surf än DHD för tillfället. Skärpan på skärmen tillsammans med storleken gör surfandet till en fröjd. Dessutom är DHDn lätt att roota och byta rom till vanilla om man inte vill ha Sense.
Tycker att argumentet "det går att byta rom" är dåligt. Mobilen ska leverera ur förpackningen och det är där man tittar. En del söker sense, andra gör det inte. Att det går att köra custom är lååångt ifrån något vanligt. Kanske här - men inte annars. Har Amoled på min telefon också och gillar starka färger men när man tittar på bilder blir alla toner vääldigt märkliga. Lite mer eyecandy snarare än realistiskt. Sen, hurvida dhd har bra tv eller inte är upp till betraktaren. Vissa är nöjda, andra inte. Själv tycker jag den är OK men ser jag en annan som har bättre skärm men resten i övrigt är de samma väljer jag hellre annat.
Känner bara att färgerna i desire HD är VÄLDIGT urvattnade och mer lutar åt vitgrått än svart när man tittar Arc har bättre färger då av det man sett Nja SGS skulle jag inte vilja ha För överdrivna färger, snyggt ett tag men sen när man kommer på att man vill kanske föra över en bild eller ett filmklipp man tagit till datorn så är det inte lika kul längre
någon root vet jag inte om jag har tänkt att genomföra och jag söker inte iheller den bästa telefonen på marknaden, jag vill inte behöva känna att jag ska vara rädd för att telefonen ska lagga sig fram eller att när jag skriver sms så kommer hälften av orden med för att jag skrivit så snabbt så att inte telefonen hinner med
Inget du behöver bekymra dig om kring lurarna du skrev om. Titta på dme när de kommer och ta beslutet då vilket som passar dig bäst. // A
ah det förklarar en del detta är en riktigt bra sida! så många åsikter på så kort tid och så sjukt hjälpande alla är! riktigt toppen
Lite beroende på när SGS2 kommer så skulle jag förmodligen välja den, annars Arc. Men det är bara jag.