Arc eller SGS2?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av stroem1894, 19 jun 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. stroem1894

stroem1894 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj. Nu har jag iaf bestämt mig för att det blir en Arc eller en SGS2. Det skiljer ju typ 5-600 kr. 4400 kr som Arc;en kostar är ganska mycket pengar för mig eftersom att jag är student. Jag kan bara inte bestämma mig för vilken. Har hört att Arc har bättre kamera vilket är plus då jag gillar att ta kort men det är inte så jätteviktigt. Designen på Arc tilltalar mig mer, och många av dom screenshots från Arc's tråd här på Swedroid tilltalar mig då det känns som att man kan göra sina homescreens snyggare än på SGS2.
    SGS2 har ju snabbare processor, men hur mycket snabbare är den egentligen? det kan väl inte skilja så mycket? och skärmen på SGS2 är väl lite bättre av det jag hört.

Vad tycker ni? SGS2 eller ARC? är den respektive den värd pengarna?

Tacksam för svar!

2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

3. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173

MINA ENHETER

Stod in för samma val som tråd skaparen. Som du ser så valde jag SGS2.
    Dock tycker jag att Arc är snyggare och flyter på grymt bra men det gör även SGS2.

Sedan om du nu är student för står jag att pengarna är en viktig faktor.
    Därför tycker jag du ska köpa en SGS2 som kommer hålla längre än vad Arc gör.
    Det finns mer för utvecklarna att jobba med SGS2 och kan då få den bättre.

Ang kameran så tycker jag den är bra är grymt nöjd med den, hade O2X innan stor skillnad tycker jag. Så tror inte att det är så stor skillnad till Arc.

Sedan ett litet tips är att du kan lätt hitta en ny/beg på tradera för 3500kr (Arc)
    En SGS2 brukar gå runt 4500-4700 på tradera.
    Köpte min där för 3990 inkl frakt, då var den använd 2 dagar och var tre låst. Som tur är var det enkelt att låsa upp utan kostnader.

Men du blir nog inte missnöjd med någon av telefonerna.

Något annat du prioriterar?

4. hogart

hogart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag stod också inför precis samma val inför release av sgs2. "Vänta lite eller hugga en arc?" tänkte jag. Sedan kom HTC Sensation med i bilden också. Mellan dessa tre valde även jag SGS2. Jag läste otroligt många recensioner. Lite för många tom, vissa tyckte jag var knäpp för att jag läste så mycket innan jag gjorde mitt val. Jag rekommenderar dig att göra detsamma om du är lite osäker.

Personligen så tycker jag, precis som nixxz skriver, att s2an kommer hålla längre än arcen. Du kommer inte känna att du behöver göra nästa byta lika fort. Sedan så finns det i dagsläget, på papperet, ingen bättre telefon än SGS2.

En kompis köpte en arc vid release, hans flickvän köpte nyss en SGS2. Vore jag du skulle jag göra likadant. S2an känns helt enkelt snäppet vassare, för att den är det ;)

5. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har också läst på sjukt mkt om sgs2 och det faller hela tiden på batteritiden. Hur upplever du den och även i jämförelse mot Arc?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

6. nixxz

Mottagna gillanden:
    173

MINA ENHETER

Tror att detta med batteritiden kommer fixa sig i nästa uppdatering.
    Sedan upplever jag det inte som så stort problem då jag laddar den varje natt.
    Gjort så med alla mina smartphones. Och SGS2 batteri räcker lätt över en dag.

7. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jo varje natt e ok men i batteritråden för sgs2 finns det vissa som talar om 6-8 timmar.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

8. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Så är det med alla märken..
    Finns så mycket som spelar in.

9. nixxz

Mottagna gillanden:
    173

MINA ENHETER

Leker mycket med telefonen under dagarna och har hittills alltid haft batteri kvar på kvällen.
    Så det är inte något problem om du tänker dig ladda varje natt.;)

10. fizz

fizz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag använder min telefon mycket, men behöver aldrig ladda mer än varje natt.. (om man inte kollar på nån långfilm typ)..

Jag har haft både sgs2 och arc, och jag skulle välja sgs2 alla gånger... Det enda man kan hävda som fördelar med arc är designen och SEs UI (om man nu skulle gilla det bättre än Samsungs UI) ...

Sent from my dualicious SGS2 using Tapatalk!

11. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Själv har jag en Arc. Klämde på en kompis sgs2 jag uppfattade den som seg när jag skulle öppna olika program.För min del vet jag att det inte blir någon sgs2 blir bara irriterad om det tar lång tid och öppna program

12. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 389

MINA ENHETER

Min sgs2 är iaf inte seg att öppna program med. Å kameran är också väldigt bra.. arcen har väl lite bättre bilder när det är mörkt men annars så är det nog svårt att skilja vilken kamera som är bäst. Ta bort arcen, Välj sgs2 el sensation. Batteritiden är väl alltid folk som är missnöjda med vilken mobil det är. Jag är klart nöjd med mitt batteri.

Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk

13. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Vill du ha en snygg(are) telefon så rekommenderar jag Arc. Vill du ha en kraftfull(are) telefon så skulle jag valt SGS2. Jag äger ingen av de båda, men har vänner/bekanta som har de bägge, och är därför opartisk.

14. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har ingen av dom men jag skulle valt Arc om jag var ute efter telefon idag.

Anledningen är för att när jag var inne på Media Markt och testade telefoner Arc, SGS2, HTC Sensation. Så tyckte jag att Arc hade grymt mycket bättre flyt i menyer och liknande.

Men eftersom jag endast testade på Media Markt så blev det inga "tyngre" appar/spel eftersom det inte fanns något sånt installerat. För min egen del så bryr jag mig inte om det heller, jag är bara ute efter bra flyt i menyerna och snabb start av program. Det var bara Arc som hade bra flyt i menyerna även fast dom andra två telefonerna har bättre hårdvara.

15. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Kan säga att sgs2 är långt ifrån slö i menyer.
    Nu kör jag dock med nyare version och hemmagjord rom...
    Den är sjukt snabb...

Däremot tar den för lång tid att väcka ...tar väl 1.5 sek innan skärmen tänds.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.