Arc eller SGS2?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av stroem1894, 19 jun 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. stroem1894

stroem1894 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj. Nu har jag iaf bestämt mig för att det blir en Arc eller en SGS2. Det skiljer ju typ 5-600 kr. 4400 kr som Arc;en kostar är ganska mycket pengar för mig eftersom att jag är student. Jag kan bara inte bestämma mig för vilken. Har hört att Arc har bättre kamera vilket är plus då jag gillar att ta kort men det är inte så jätteviktigt. Designen på Arc tilltalar mig mer, och många av dom screenshots från Arc's tråd här på Swedroid tilltalar mig då det känns som att man kan göra sina homescreens snyggare än på SGS2.
    SGS2 har ju snabbare processor, men hur mycket snabbare är den egentligen? det kan väl inte skilja så mycket? och skärmen på SGS2 är väl lite bättre av det jag hört.

Vad tycker ni? SGS2 eller ARC? är den respektive den värd pengarna?

Tacksam för svar!

2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

3. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173

MINA ENHETER

Stod in för samma val som tråd skaparen. Som du ser så valde jag SGS2.
    Dock tycker jag att Arc är snyggare och flyter på grymt bra men det gör även SGS2.

Sedan om du nu är student för står jag att pengarna är en viktig faktor.
    Därför tycker jag du ska köpa en SGS2 som kommer hålla längre än vad Arc gör.
    Det finns mer för utvecklarna att jobba med SGS2 och kan då få den bättre.

Ang kameran så tycker jag den är bra är grymt nöjd med den, hade O2X innan stor skillnad tycker jag. Så tror inte att det är så stor skillnad till Arc.

Sedan ett litet tips är att du kan lätt hitta en ny/beg på tradera för 3500kr (Arc)
    En SGS2 brukar gå runt 4500-4700 på tradera.
    Köpte min där för 3990 inkl frakt, då var den använd 2 dagar och var tre låst. Som tur är var det enkelt att låsa upp utan kostnader.