Arc och Exchange

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Ante, 1 apr 2011.

1. Ante

Ante Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skrev om mitt problem i problem tråden men tar upp det här iaf.

SonyEricsson Arc fungerar tyvärr inte med hosted Exchange (Microsoft Exchange Online) enl. SECC. Android 2.3 ska vara problemet då de kör med stock Exchange klient.

Rekommendationen var att ladda hem en tredjeparts klient med 30 dagar trial och hoppas på att det kommer en lösning under den tiden :)

2. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Testa i så fall RoadSync. Har den på minin och fungerar bra med företagets MS Excange Server 2003 i alla fall.

3. plipprig

plipprig Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu haft min Arc ett par dagar och får inte sync med Exchanga att fungera med någon typ av program. Detta är min fjärde Android och jag har sedan 1.5 fått detta att fungera felfritt med precis samma inställningar. På vissa ställen på nätet påstås det att det är ett problem i Android 2.3, vilket jag inte hoppas. Finns det något sätt att gå runt detta problem. Jag har testat alla kända appar från Market som påstår sig klara sync med Exchange, men alla med samma resultat.

Idéer?

4. TechNoir

TechNoir Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Vilket typ av problem uppstår, säger telefonen specifikt till att inställningarna är felaktiga, och sedan får tillbaka till servernamn, domän etc? Eller blir du tillbakasparkad till inställningskonfigurationen utan några felmeddelanden alls?

5. plipprig

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om man använder anslutningsmetoden som SE skickar med får man inga meddelanden alls utan kommer bara tillbaka till rutan innan. Använder man andra klienter som ger mer utförliga loggar så får man http error: 500. Ett fel som, enligt vad jag förstår, är ganska generellt. Jag såg någon som fått sätta ner säkerheten på server, så det kan vara en lösning som får testas på måndag. Alla andra uppslag emottages tacksamt.

Jag lämnade precis ifrån mig en HTC med Android 2.1 där det fungerade utan problem och jag har en Samsung-platta med 2.2 där det också fungerar.

6. plipprig

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan meddela att det nu löst sig och det dröser in epost. Det slumpade sig så olyckligt att Microsoft skickade ut en uppdatering till servern samtidigt som jag fick min nya telefon. Alla våra telefoner tappade sync med servern samtidigt. Efter mycket besvär är vi nu tillbaka på den gamla nivån och allt syncar. Härligt! Jag gillar min Arc massor nu.

7. Sorksat

Sorksat Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Får exakt samma fel och tyvärr har inte våran leverantör fixat det än:(

8. Amazonas

Amazonas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte om det är jag som är blind, men jag kan fasiken inte hitta vart man kan ställa in hög-/lågbelastningstider.
    Vill t.ex kunna ha push mellan 8-17 och resten av tiden manuell synk. Gick på mina HTC jag hade innan (Legend och Desire).
    Har SE tagit bort denna funktion, eller är den skippad av någon outgrundlig anledning i 2.3?

9. Sorksat

Sorksat Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nu fick jag igång min iaf.

Fick använda mitt nummer användarnamn som jag hittade inne i Office Outlook Web Access delen.

10. Maggu

Maggu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det finns en bugg i libssl i Android 2.3, verifierad och rättad av Google. Tyvärr finns rättningen inte inkluderad i någon släppt version efter 2.3.3 än.

För detaljer:

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=15356

11. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Denna funktion har nog tyvärr aldrig funnits inbyggd i Android utan det är olika leverantörer som fixat detta... (med separat program eller dylikt)
    Nu kör Arc på standard Android activesync och därmed så finns det tyvärr inte...

12. stenvto

stenvto Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick äntligen exchange och funka (Microsoft Online Services) med denna instruktion:

Domain/Server will always be relevant to the datacenter you are located in (check your OWA URL).
    RED001 = North America datacenter (URL red001.mail.microsoftonline.com)
    RED002 = Europe (EMEA) DC (URL red002.mail.emea.microsoftonline.com)
    RED003 = Asia/Pacific/Australia/Japan (URL red003.mail.apac.microsoftonline.com)

Username is your SAM account name:
    Your BPOS email address up to a max of 20 characters and replacing the @ symbol with an _

D.v.s. Domain behövdes (RED002) och sedan SAM-användar ID. SAM-användar ID kan hittas så här:

To find your SAM name

1.
    In My Company Portal, on the Home tab, click Start Microsoft Office Live Meeting.

2.
    At the top of the Office Live Meeting window, you will see your 20-character SAM account name. It takes the form: <name>_<companydomain>. It may cut off information you expect to see because the SAM name reflects only the first 20 characters of the entire user name and company domain.

Note

If you do not have Office Live Meeting in Microsoft Online Services, contact your service administrator to look up your SAM name.

13. jmkbiker

jmkbiker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S10E

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S10E
    Arc och Exchange ger mig gråa hår..

Har fortfarande problem att då och då klarar den inte hämta mail men vad värre är att ibland så rensas inkorgen i telefonen.
    Det som händer är att jag trycker på min jobbmail, Arc hoppar till min inkorg och efter 1-2 sekunder är min inkorg tom och det går inte att få tillbaka. Mailen finns kvar, det går går bara inte att se dem i Arc:en. o_O
    Så jäkla drygt att det inte ska gå att använda Arc som arbetstelefon.:mad: