Arc S eller Iphone 4?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Kemal88, 2 jan 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Kemal88

Kemal88 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej,

Så fort jag reklamerat min optimus 2X och fått pengarna tillbaka blir det en ny telefon. De telefoner det står emellan är Iphone 4 och Arc S.

Jag har en Iphone 4 8gb liggandes hemma som jag köpte på mediamarkt för 3990, bara för att det var bra pris. Funderar dock på om jag ska behålla den eller köpa en Arc S istället.

Jag kräver att telefonen ska ha bra batteritid, flyta på bra framför allt. Blivit lite avskräckt från android sen O2x :P

Vilken skulle ni ha valt?
    Någon kanske har erfarenheter från att gå från Iphone till Arc S, eller kanske äger en Arc S och kan dela med sig lite av sina erfarenheter.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

2. bradar

bradar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Jag har visserligen inte haft en iphone 4, men har en Arc och har även haft en LG 2x. Arc:n är i mitt tycke en betydligt bättre mobil. Bättre kamera, mindre klumpig, känns snabbare, mer stabil. Jag hade en LG med 2.2 så den har kanske blivit lite bättre. Men trivs du med Iphone så behåll den, vill du prova en bra Androidmobil skulle Arc S kunna vara ett av de prisvärda alternativen.

3. Kemal88

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Mycket är bättre än O2X, en icke rootad iaf :P Vet inte hur den funkar då.

Hur upplever du batteritiden på Arcen? Jag vill ju att den utan problem ska hålla en dag med något samtal ett par sms, och kanske totalt 1 timme surf.

LGn klarade ju knappt en dag med den användningen, man var tvungen att ladda den runt 10 om man kört den från 8 typ.

4. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Dem i mellan? Ip4. Om du nu inte är som jag och vägrar att äga något annat än android..

5. Kemal88

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nja, inte direkt fast vid något specifikt system :)i nuläget tänker jag mest på vart jag kan få ut mest stabilitet gällande batteritid och system.Vill slippa tänka på att något inte fungerar osv.

6. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Just nu har jag en SE Xperia Arc och innan denna så ägde jag en iPhone 4.

Bägge telefonerna är oerhört bra telefoner, det som dock fick mig att byta tillbaka till Android är Android OS och dess öppenhet. Det är verkligen inget fel med iPhone OS för det är verkligen stabilt som järn och flyter på bäst av de bägge. Även SE's användargränssnitt UX är underbart! Det är i min mening det bästa gränssnittet jag prövat på en Android-telefon.

7. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Om du rent generellt trivs med Ios & inte har något annat emot Apple så är Iphone given i mina ögon.

Om du däremot som mig blir dödligt less på en Iphone på typ en kvart så gäller dock Android & då är Arc S ett gott val om den känns bra i dina händer.

Vi har i familjen två androidmobiler, två Iphone, en Ipad2 samt en Tab 8.9 & jag grundar mina åsikter på grundval av dem.

Via Tapatalk.

8. Kemal88

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tack för era svar, uppskattas mycket! :)

Ni som har haft/har både och. Hur upplever ni batteritiden på de olika enheterna?

Detta är något som jag märkt att jag stör mig på. Blir liksom nojig när jag vet att batteriet inte håller bara för att man vill surfa och lyssna på musik. :P

9. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Jag skulle nog vilja säga att min iPhone 4 hade bättre batteritid. Men mycket p.g.a. iPhones dåliga multitasking som alltid stängde ner mina program som låg i bakgrunden och sög batteri. På min Arc så går ju batteriet åt snabbt p.g.a. att jag har flera program igång samtidigt. Dock står ROM'en på min telefon för mycket av batteri-försvinnandet då jag kör en icke-stabil ROM för tillfället som även är känd för att dra mycket batteri. Om batteritid, stabilitet och "flyt" är det viktigaste så behåll din iPhone 4 istället.

10. toxic76

toxic76 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Jag skulle nog välja en Arc S före Iphone 4 då apple använder en väldigt gammal processor i sin Iphone 4 Och man kommer ganska långt med sin android utan att roota medans en Iphone utan jailbreak är ju typ helt värdelös

11. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Jag har en Arc S som jobbtelefon.

Synkar mot Exchange med Push mellan 07:00-17:00
    Synkar 1 gmail
    Pratar ca 1-1,5 tim om dagen
    Surfar inte spec mycket men det blir väl ändå några minuter då o då

Brukar ligga på ca 60-65% kvar av batteriet vid 17:00.

Tycker denna telefon är grymt bra på alla sätt

Bra format trots storleken
    Fantastiskt bra samtalsljud
    Stabil och inga problem med lagg eller dåligt flyt (mina erfarenheter)
    Snabb

Kan varmt rekomendera den

12. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Hade en kort tid mellan alla androider iphone 4. Men bytte den nyligen till en Arc s och är nöjd över att jag gick tillbaka till android. men absolut inget fel på I 4:an heller. Men jag gillar Arc:n mycket bättre.

13. Kemal88

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag kikade faktiskt lite på Arcen idag. Det jag gillar mest är den stora skärmen och hur tunn den är!

Iphone däremot känns mer stabilt byggd men skärmen är mindre och systemet kan nog kännas lite tråkigt efter ett tag.

Det är inte lätt, men antagligen är det bara göra ett val och vara nöjd. Skulle Arcen kostat 4000 som jag fick ge för Iphonen skulle valet vara givet och jag hade i princip bestämt mig. Nu är dock Arcen nere på 3200, vilket känns riktigt prisvärt för den telefonen.

Man ska väl dock inte vara dumsnål, utan ta den telefonen man tror att man kommer att trivas med :)

14. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Då har man troligtvis gjort det bästa valet

Sent from Tapatalk

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.