Fråga: arc s startar om hela tiden.

Discussion in 'Xperia arc - Allmänt' started by Ozzy1984, May 15, 2012.

1. Ozzy1984

Ozzy1984 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

hej hej, köpte en xperia arc s för några månader sen, riktigt nöjd med den tills för några veckor sen. råkar jag lägga ner den på bordet för hårt stänger den av sig. å nu har den börjat stänga av sig bara så där ibland, samt startar om. väldigt frustrerande.

är det nån mer än mig som har samma problem? tacksam för svar

2. Arnell

Arnell Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

hade exakt samma problem med min xperia arc. lämnade då in den och felet var att chassiskruvarna var dåliga om jag minns rätt, så det är bara att skicka in den på lagning! Går på garantin

3. Ozzy1984

Ozzy1984 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

okey, men tänkte på en sak...

det finns ingen bra sida som säljer reservdelar till arc s? finns ju en bra sidor till iphone med massa reservdelar och skruvset. borde väl finnas nått liknande?

4. otto84

otto84 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Flickvännens Arc hade samma problem. Jag rengjorde kontaktytorna på batteriet, SIM-kortet och minneskortet samt motsvarande kontaktytor i telefonen med en bomullspinne lätt fuktad med T-röd. Efter detta krånglade den aldrig mer.

5. Biopower

Biopower Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Min Arc började starta om sig idag. Den har gjort det kanske 5 gånger sedan jag köpte den för 14 månader sedan och idag har den startat om sig säkert 10 gånger. Det börjar med att den segar som tusan för att tillslut låsa sig, går inte att göra ett skit och efter en minut ca så startar den om sig.
    Har gjort en reparation av mjukvaran via pcc och när jag sitter och installerar alla appar igen så händer samma sak igen. Suck!! Hade hoppats att den skulle hålla till november då jag tidigast kan förlänga mitt abonnemang.

6. Biopower

Biopower Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter hängningen och omstarten när jag höll på att installera om alla appar så har den faktiskt inte varken hängt sig eller startat om sig. Har visserligen bara gått 10 timmar men jag hoppas verkligen att den sköter sig nu:-)