Archos belönar Archos5-app-utvecklare

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av gunnar-medial, 14 nov 2009.

1. gunnar-medial

gunnar-medial Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nu försöker de få fart på Appslib som fått rätt svala recensioner hittills.
    En del botten-avskräde hamnade där till att börja med (dvs appar gjorda för vanliga telefoner, osv) tänkta för en mkt mindre skärm.

Men nu skall det bli annan ordning.

De har dragit igång en kampanj så att de utvecklare som publicerar en Archos5 Internet Tablet-anpassad app där får en voucher som är giltig i Archos appstore för 228 Euro vid inköp av en sådan tablet-model.
    Det betyder t ex Archos Internet Tablet 299-228=70 Euro (inte 1 Euro som påstods tidigare på en del sajter).

"contest" brukar väl betyda "tävling" men här gäller det mer att
    klara riktlinjerna och få sin app godkänd.

http://appslib.com/contest/index.html

Jag kommer satsa på att skriva ihop en och skicka in under November.
    Eftersom jag redan har en 32GB så skall jag försöka lyckas komma i besittning av en 500GB till det rabatterade priset.

Last edited: 14 nov 2009
  2. heinrisch

heinrisch Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ska nog testa att porta mitt spel :) Det står väll inget om att det inte får vara ett spel?

Skulle du kanske kunna snabbtesta det på riktigt maskinvara?

3. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Nä, står inget om att det inte får vara spel, men du får inte använda vissa saker, som t.ex vibration.

4. gunnar-medial

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Spel går säkert mkt bra. Jag provkörde några som finns på appslib som är byggda för vanliga telefoner och det var oanvändbart, dvs byggt för en liten skärm och skalar inte så hela spelet kör i en liten del av skärmen med pytteliten grafik. Den som bygger ett kul spel som använder Archos hela skärm får nog charm-poäng. Jag kan tro allt som understödjer att göra apparaten populär kommer de gilla.

När du har något som funkar kan jag provköra på min innan du lämnar in om så önskas.

Det känns inte som någon direkt konkurrens-situation mellan utvecklare här; klarar man kraven på att utnyttja skärmstorlek, det är en riktig app som gör något vettigt, osv så borde den kunna kvala in. Men som de säger i reglerna; det finns inga utfästelser, de kan i princip bedöma ditt bidrag precis hur de vill och är inte skyldiga att berätta varför. Själv kommer jag helt enkelt sätta ihop något som jag själv vill använda, då är inte tiden bortkastad om det skulle sållas bort.

Franska sajten Frandroid har detaljer här:
    http://www.frandroid.com/6782/the-archos-5-it-for-1e-what-it%E2%80%99s-all-about-english/

Last edited: 14 nov 2009
  5. heinrisch

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nu ska den vara portad och klar. Verkar som att inte archosen har någon menuknapp så var tvungen att lägga till lite sådant.

Tar och skickar den till dig, gunnar-medial, nu!

6. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Va? Har inte archos menyknapp?

7. heinrisch

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Emulatorn hade ingen och efter lite sökningar så hittade jag konfirmationer på att de inte har någon hårdvaru-menuknapp

8. gunnar-medial

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Den har mjukvaru-menyknapp. De har back och menu uppe i högra hörnet på touch-skärmen. Du ser dem här:

9. heinrisch

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag fick precis min voucher!

Tack så mycket för all hjälp!

Last edited: 3 dec 2009