Arena! ett managerspel i fantasy miljö!

Diskussion i 'Off Topic' startad av Darkpoem, 12 sept 2011.

1. Darkpoem

Darkpoem Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ledsnade efter några år på Hattrick och liknande spel men är nu med i ett managerspel som verkligen sticker ut ur mängden. Spelet är ett Managerspel i fantasymiljö!
    Man spelar matcher nästan på samma sätt som fotboll men med korgmål men det fina är att det finns så mycket mer skoj att göra förutom att ställa upp laget.

Man kan köpa artefakter, kasta magier anställa talangscouter som går omkring i en sagovärld och hittar allt från Troll till Goblins som man kan ha på plan, default väljer man mellan Orcer, Dvärgar, Alver eller människor. Det är grymt skoj med två matcher i veckan och det är gratis. Spelet hade ingen trailer så jag gjorde en för spelet som heter Arena och finns på www.playarena.nu trailern finns på ArenaTrailer.avi - YouTube

Last edited: 16 sept 2011
  2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jaha. so?

Droid113 gillar detta.
  3. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    ?

Han ville bara skriva om ett spel han tycker om och tipsa om det till andra.

4. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Han registrerade sig idag bara för att ge reklam för ett spel. Nödvändigt.

Inte ens ett "Hej, jag är ny här" eller ett "Hej, jag registrerade mig för att berätta om ett kul spel. Jag har kollat runt här ett tag men aldrig brytt mig om att registrera tidigare", eller något sådant. Hans inlägg är liksom "head on" utan en välkomstfras. Känns lite spam-liknande, imho.

Droid113 och x10_minipro gillar detta.
  5. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Ok.

6. Darkpoem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför så negativ?

Skönt forum detta, här går man med för att lära sig lite om appar man skulle vilja göra och få tips om appar och så bemöts man av detta... hur som helst så är jag i grunden fysiker som trots allt hamnat på ett dataföretag, jag gillar att utveckla saker och att spela spel.
    Swedroid verkar vara ett passande forum då jag funderar på att utveckla en app och sitter med ljus och lykta för att lära mig så mycket jag kan. Tänkte använda mig av eclipse och android sdk för att komma igång. Funderar också på hjälpa min kompis och göra en app till spelet som jag nämnde i inlägget.

Så hur som helst, ursäkta att jag inte sa hej jag är ny här men Arena är ändå ett grymt bra spel som jag tycker ni ska prova. Än så länge tycker jag det här verkar vara ett grymt bra forum för appar och jag ogillar personer som i grunden är negativt inställda då man gör ett inlägg, hoppas ni har en bra dag, idag är det arena match, då kan man inte annat än vara glad :-)

7. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag kan rent formellt förlåt för mitt negativa bemötande. På senaste tiden har vi fått x antal spambots som gett reklam för en hel del saker och jag trodde du var ännu en av dessa.

Godtar du min ursäkt?

8. Darkpoem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Självklart

Givetvis godtar jag den, förstår i efterhand att det kunde se ut som spam... passar på att fråga ifall någon spelat något annat managerspel som inte är inriktat på fotboll. Jag tycker ju Arena är jätteskoj men finns det något annat där man sköter ett lag och inte går omrking och bara slaktar med sin hjälte så får ni hojta till. Sitter nu och försöker få till en app till Arena.

9. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Ehm, managerspel, säger du? Är game Dev Story ett managerspel? Tror inte det finns till datorn dock, har bara sett det till android/iOS

10. Darkpoem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmmm, kanske, såg på en trailer för den på Youtube, blev ganska less på musiken dock :-) har ingen IPhone dock, har inte undersäkt marknaden så mycket kring manager appar... kanske jag borde för att se vad som ser vettigt ut när jag nu startat med min app.

11. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Tråkigt att du fick ett lite dåligt välkomnande på swedroid som sagts tidigare så har vi haft lite problem med spam vilket gör att en del är lite väl misstänksamma. Tips till er som trodde detta var spam när det inte är helt uppenbart så svara med en intelligent fråga istället och anmäl tråden så får en moderator undersöka det.

On topic
    Tror inte du behöver någon vidare marknads undersökning för android apps och speciellt inte spel. Det är lite så att folk testar och gillar många spelet så sprids det och blir allt mer populärt detta gäller även spel inom kategorier som har hård konkurrens så gör ett spel du tycker är roligt att spela så finns det säkert fler som tycker samma.

Men vill du diskutera android apps så skapa en tråd i ut utveckling eller i spel och appar.

12. Darkpoem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok, tackar! kämpar på nu med en app till Arena.

13. Osco

Osco Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Varför har du en exakt likadan tråd på andra forum? T.ex. Gamereactor.

14. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

vad spelar det för roll?

Ascii gillar detta.
  15. Osco

Osco Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kanske jag är intresserad av att veta varför han skickar så många trådar på olika forum, med samma innehåll?

Jag får väl fråga?

Last edited: 16 sept 2011
  16. Macke.M

Macke.M Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB
    ROM:
    Evolution X (Pixel baserad)
    Info:
    TWRP
    Telefon 2:
    Google Pixel 3 XL 64GB
    ROM:
    CalyxOS
    Info:
    De-Google/MicroG
    Telefon 3:
    Nexus 6P 128GB
    ROM:
    Havoc OS, Android 10
    Info:
    Magisk, TWRP
    Reggade mig nu :)

17. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

för att kanske få in så mycket folk som möjligt? alla i hela världen hänger inte på 1 forum ;p

Ascii gillar detta.
  18. Darkpoem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På de forum där jag brukar leta efter bra spel vill jag ju självklart sprida det bästa spel jag vet, så att även andra kan få ta del av det! strular med inloggningen till appen som ska ta mig in i arena nu, kul att lära sig något nytt iallafall!

19. Darkpoem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Arena har nu bytt adress för att i framtiden kunna köra på engelska.

www.playthearena.com

Jag har lagt ner att göra en app till Arena nu, insåg att det vara bättre att göra en mobilsida till arena nu i början, blir mindre underhåll. dock inte lika snyggt och vissa finesser kan man inte lägga in. Ska försöka få någon i Arena att göra en app istället.