ARM får konkurrens av Intel

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av bjoli, 7 maj 2010.

1. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Intel har tagit fram en processor för t.ex. mobiltelefoner. Är det den som är tänkt hamna i Meego- telefoner?

http://www.mobil.se/nyheter/Nya-Atom-processorn-mobilinriktad-1.350202.html

2. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

3. Majkey

Majkey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Vimla!

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Jag tror Intel kommer ta över smartphonemarknaden när dom släpper deras nästa generation medfield som troligtvis kommer vara helt über jämfört mot vad alla dessa olika ARM plattformar kommer prestera. Intel har mer muskler än alla företag som sysslar med ARMs hårdvaruutveckling tillsammans typ. Dom har ju även visat upp android på en av deras testexemplar av moorestown också.

bjoli:
    Meego/Moblin har Intel för att det ska finnas något operativsystem klart för smartphones med x86. Android har ju mest focus på ARM för tillfället och jag tror Intels största mål är att släppa telefoner med moorestown och Android x86. Dock har jag för mig att nuvarande apps inte funkar i x86 Android vilket kan sätta käppar i hjulet när en stor appmarknad redan byggts upp.

4. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

5. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Tack för info! Kul att fler aktörer dyker upp. Det bör ju gynna oss konsumenter.