Asiatiska symboler

Discussion in 'Frågor och support' started by Sodori, Jun 25, 2010.

1. Sodori

Sodori Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har vi alla inte varit där? Vi spelar kanske Kaizo Mario med vänner, ser en skum trailer eller vad vet jag. Vi förstår inte vad som symbolerna betyder, vi missar tonvis av nödvändig information!! Varför har inte gudarna skänkt oss inteligenta android varselser en applikation där man enkelt kan skanna in dessa symboler ifrån sin kamera eller alternativt tekna in dom genom får fantastiska pekskärm så att högre makter får tolka dessa symboler åt oss. Så att vi änktligen förstår innerbörden av dessa prat rutor på Kaizo mario. Så vi kan skratta tillsammans som en egenhet till lustiga namn på nivåerna i den. Någon måste ha tänkt på detta innan, varför hittar jag då ingenting om det?

2. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är helt enkelt svårare än man kan tycka, men tekniken finns väl redan i viss mån. Problemet är väl bara att få det att fungera på ett tillräckligt bra sätt. Och sen tror jag inte att de flesta stora utvecklare sitter och spelar Kaizen Mario :-P

3. Sodori

MINA ENHETER

Nu tänker jag ju inte bara på Kaizo mario speciellt. Hur mycket gott finns det ju inte som t.ex. japander har gjort? Speciellt detta anime, åhh!

4. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Går ju läsa av text från en bildfil och översätta den, men det är väl inte världens enklaste sak att göra skulle jag tro. Översätta råtext är väl rätt enkelt, men bildfilen måste ju avläsas pixel för pixel, mönster identifieras och sammansättas och sen korsjämföras med nåt slags databas eller nåt sånt.

Men det är väl bara du sätter igång, du kan bli miljonär :-D

5. Sodori

MINA ENHETER

Finns program som snapit i dagens läge och även card.. reader vill jag minnas. Båda tar bilder ifrån kameran snapit konverterar det till tämligen precis text det andra skannar ner ett visit kort till t.ex. adress boken med presicion på att åäö inte finns. Jag tycker ju att om man kan detta borde det gå att skanna in symboler, tolka vad det är för symboler och använda kanske google translate på något vänster för att tolka det.

Tillåt mig att demonsterar hur kraftfullt google translate är:
    Hi mom = こんにちはママ
    Om man enkelt reverserar det, så blir det samma resultat. Och då är japanska inte så avancerat med sina tecken - man behöver bara skanna in do korrekt och så. För tusan sådanna symboler kan man säkert tecka själv om inte den skulle klara och skanna in det ju.