[Assistans]Hjälp med översättning

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Hampa_D, 1 jun 2011.

1. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

skulle behöva hjälp med att översätta två strängar som jag gått bet på

The \'Parameter\' option is used to let Missed It! know how you will refer to this account in the output format string. For example, given an account \'[email protected]\', and it\'s parameter defined as \'test\', you will refer to it as \'[test]\' for the numeric value and \'[test_str]\' for the description text.

The same rules apply to monitor an application. Please note that for this feature to work, selected application must be capable to send the required events to the Notification Bar, and that Missed It! will consider anything the application sends to the Notification Bar as a valid event to be notified

Last edited: 1 jun 2011
  2. ozp

ozp Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Svårt när man inte vet kontexten. Men här är ett förslag.

\'Parameter\' valet/inställningen används för att Missed It! ska veta hur du kommer att referera till detta kontot i utdata-format-strängen. Till exempel, för kontot \'[email protected]\' och dess parameter definierad som \'test\', ska du referera till den som \'[test]\' för dess numeriska värde och \'[test]\' för dess beskrivningstext.

Samma regler gäller för att övervaka applikationen. Notera att för att denna funktion ska fungera, måste den valda applikationen vara kapabel att skicka nödvändiga event till Meddelandefältet, och att Missed It! kommer att anse att alla events som applikationen skicka till Meddelandefältet som giltiga för notifiering.

3. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Spontant så låter texterna som väldigt avancerade. Måste de vara så svåra och långa? Det kanske går att tänka om helt och få till något som passar mer för mobila applikationer där det helst ska vara kort och koncist.

4. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

det låter toppen tack ska du ha :)

du har helt rätt men jag har grunnat på det nu i ett par dagar och vet faktistk inte hur man ska kunna korta ner det....