ASUS Service....ja vad skall man säga!

Diskussion i 'ASUS' startad av Ronjaspappa, 6 nov 2012.

1. Ronjaspappa

Ronjaspappa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En liten (lång) story om hur kompetenta ASUS service verkar vara....

Jag beställer min TF300T från Inwarehouse via jobbet, som säljer mobiler,datorer,surplattor osv och mottager denna 20121022.
    Redan när jag startar den första gången verkar touchen lite knepig, men jag antar bara att det krävs lite inkörning i mina fingrar innan jag kan hantera den "rätt".

20121029 tröttnar jag och ringer till ASUS service och berättar att plattan reagerar på helt fel ställe när man trycker på skärmen, t.ex om jag har den i liggande läge och trycker uppe i vänster hörn, vid ASUS-loggan, så reagerar den nere i vänstra hörnet. Detta gäller en yta på kanske 2x3cm.
    OK säger killen där och vill ta in den för service så jag har en fraktsedel på mailen nästan direkt med returdokument osv.
    Snabb service tänker jag!

Dagen efter hämtar DHL paketet i vår butik, tisdagen alltså, och redan på fredagen 20121102 är den tillbaka från att ha varit i Tjeckien på service!
    Jäklar vad snabb service tänker man igen....men där tjoade jag för tidigt....
    Packar upp plattan och startar upp, den är nollställd så jag får börja med att välja land..... trycker och inget händer, denna gång mitt i skärmen!
    Trycker, trycker o trycker och tillslut reagerar den.... men det blir inte bättre.
    Den är alltså SÄMRE än när jag skickade in den och på servicedokumenten står ingenting om vad som har gjorts.
    SUCK!!

Nu börjar det intressanta...
    Ringer ASUS igen och berättar, får ett likgiltigt "det var ju inte bra" till svar, och de vill ha in den igen på service.
    Då tar jag upp frågan om DOA (Dead on Arrival) med killen, men han har ingen direkt koll utan hänvisar mig till inköpsstället.
    Inga problem, jag ringer Inwarehouse som tycker det är väldigt konstigt, men visst skall de hjälpa mig med ett DOA ärende då ASUS har 10dgr från leverans som DOA tid.
    Men det går fortare om jag får ett DOA nummer av ASUS som InwH kan referera till.
    Jag ringer ASUS igen, får tag på en annan snubbe, men de har inge DOA nummer där påstås det, kan bara hantera service (inte så bra uppenbarligen), så jag får allt går via min grossist!
    Suck, ringer InwH igen och förklarar, de tycker som jag att ASUS verkar inte riktigt veta vad de sysslar med, men de lägger upp en returansökan med DOA och ångerköp som önskemål.
    Refererar till den tidigare servicen också till ASUS.

Jag väntar nu på en Sony Xperia Tablet istället som kommer idag....

Skall bli intressant att se hur mycket de kan strula nu med DOA då de kommer att få in den efter de 10dgr har gått, trots min misslyckade service, förbereder mig för lite krig...

PS. Ingen badwill till InwareHouse i detta fall då de gör vad de kan för att hjälpa.