Problem: ASUS t001 drivrutiner för windows 10 för Android?

Diskussion i 'Padfone' startad av micke1977, 11 nov 2015.

  1. micke1977

    micke1977 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej. Jag har en ASUS t001 som jag köpte för ett år sen. Försöker nu koppla den till min mobil för att testa applikationer jag utvecklar i netbeans och eclipse.

    Jag har satt på debuggable men datorn hittar inte drivrutiner för Android när jag kopplar in mobilen i datorns usb. Jag har testat med massor av andra telefoner så det är inte något fel i sig utan det är just ASUS mobilen som ej funkar att koppla mot datorn. Har även testat mot en annan dator och det var samma problem.

    Någon som vet hur det går till att installera drivrutiner för android till ASUS t001 för windows 10?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 694
    Mottagna gillanden:
    44 675
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tror att det bör fungera med drivrutinerna som ingår här: https://software.intel.com/en-us/android/articles/intel-usb-driver-for-android-devices


    Du kan behöva extrahera dem och sedan gå till enhetshantareren och manuellt välja drivrutiner därifrån; om det inte fungerar automatiskt.


    Edit: Eller stryk det förresten. Vad har enheten för modellnamn? Endast Padfone T001? Jag hittar knappt något på Google.

    Om enheten kör ett ARM-chipp kan du testa med följande drivrutinspaket istället: http://developer.android.com/sdk/win-usb.html

    Den kommer sannolikt inte att hitta drivrutinen automatiskt, så du kommer behöva välja ADB interface-drivrutinen manuellt.
     
  3. micke1977

    micke1977 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej. tack för svaret. Tyvärr funkar det inte. Jag kollade och Android sdk usb-drivern hade jag redan och om jag kopplar in mobilen via usb-kabel så dyker den aldrig upp som enhet på Den här datorn.

    Det fanns möjlighet via androidsidan att bli länkad till asus egen sida för drivers men där fanns inget för t001

    Testade även att installera intels drivrutin men den funkade inte heller. Verkar vara en riktig problemtelefon.

    Jag har testat att maila ASUS.