ASUS transformer 2 eller Nexus Prime?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Nizzadaz, 15 okt 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Nizzadaz

Nizzadaz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Hej.
    Jag har haft en samsung galaxy s i9000 ända sedan den kom ut. Funderar antingen på att skaffa en nexus prime när den släpps, som då kommer ersätta min sgs. Eller skaffa en transformer 2 tablet när den släpps. Transformern kommer inte att ersätta min sgs på samma sätt som prime eftersom transformern är en tablet.
    Några råd?

2. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Funderar också på en tablet, dock en Xoom istället för Asus. Men som du säger så kommer en platta aldrig ersätta en lur, så det beror på helt enkelt vad du prioterar :)

3. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Allt beror på vad du behöver. Men jag skulle satsat på en vanlig transformer när 2:an kommer då den går ner i pris.

Eller är du en sån som ska ha det senaste? ;)

4. Nizzadaz

Nizzadaz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Det beror på hur mycket den kommer gå ner i pris. Transformer 2 ska ha quad core 1.5ghz vilket genast gjorde den intressant. Men om det är så att ettan kostar mycket mycket mindre kanske det blir att köpa den då. Men annars tror jag att det isf blir tvån ;)

5. kaga

kaga Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Jag går oxå i tankarna på att köpa en platta. Transformer känns som ett bra köp. Gillar idén med möjlighet till tangentbord. (plus att det följer med ett "extra" batteri i tangentbordet. 4700kr är dock lite för mycket för min smak. När den går ner under 3700kr kommer det nog vattnas i munnen på mig.

Men... Sedan har vi ju dessa mellanting som dyker upp: Samsung Galaxy S2 t.ex. Den är enligt mig ett mellanting. Både en telefon och en lite platta. Skärmen är ju rätt så stor. Men som med allt annat så beror det ju på vad man är ute efter.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.