TF300 har
- Sämre Skärm
- Tjockare och tyngre. TF300 är ca 20% tjockare och 50 gram tyngre. Låter lite men gör skillnad.
- Byggd i plast
- "Sämre" Tegra 3 chip. Lägre clockfrekvens. Är inte samma chip som i Prime.
Är väl som att köpa en bil. Ska du tex köpa en Audi A4 2.0 eller köper du Audi A4 2.0TS?
Vissa klarar sig gott och är nöjda med en 2.0 medans vissa vill ha det där lilla extra och är villigare att betala lite mer för att bli nöjda.
Ang Acer Icona 510 så var det bra pris på den. Men jag skulle nog ändå inte köpa en sådan. Vet inte hur bra Acer är på att uppdatera sina enheter och ser man på deras datorer så har jag fått uppfattningen att de inte är så bra. Acer har väl också lagt in mer bloatware och grejer i sin platta.
Fördelen kan vara att den inte är låst. Så får den bra stöd med olika roms/mods så är det nog en prisvärd platta.
Fördelen med Asus är att de är snabba med uppdateringar och verkar supporta sina enheter. Hur många tillverkare skulle egentligen orka tillverka en GPS dongle och ge bort?
Snabba uppdateringar och support är iallafall en viktig punkt för mig. Köpter hellre en produkt som har bra support än att köpa från en tillverkare
(Samsung) som skiter i att uppdatera och följa upp de enheter de sålt.
Asus Prime & Tapatalk
Last edited: Apr 22, 2012