ASUS VIVOBOOK S200

Diskussion i 'ASUS' startad av ad72, 3 november 2012.

1. ad72

ad72 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

ASUS VIVOBOOK S200 CI3 1.6 4GB/320 11.6" W8

http://www.dustinhome.se/product/5010655225/asus-vivobook-s200-ci3-1-6-4gb-320-11-6-w8/

Det är ju ingen riktig tablet & inte heller android men den har pekskärm med win8.
    Har precis beställt en (men inte fått ännu).

Någon som har en eller klämt på den som kan dela med om sina intryck?
    Även om jag har en surfplatta (ipad3 + pov mobii) kanske detta kunde vara ett alternativ?

MVH

2. peppe_kött

peppe_kött Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du fått den än? Isåfall berätta! :)
    Går själv i tankarna att beställa en, verkar vara mkt valuta för pengarna iaf!

3. ad72

ad72 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Japp nu har jag kört en vecka ungefär. :)

Lite ovant att vänja sig med win8 men nu flyter det på rätt bra.
    Har inte bestämt om jag gillar win8 eller inte, som tur finns ett desktop läge &så!
    Måste säga att hårdvaran funkar riktigt bra, känns som att det är fint flyt i allting trots att det ändå inte är någon värsting prestanda. Det känns aldrig segt.
    Pek skärmen flyter på fint tycker jag.
    Kvalitetsintrycket & material känns över förväntan, hela datorn ger ett bra intryck.
    Startar på någon sekund från viloläge. snabb start av växling vin8pekgränssnitt & ex. desktop.
    Har inte mixtrat något med att göra om win8 pekmenyn men jag antar att man kan läggatill/tabort, flytta runt & hitta en massa nya appar utan problem.

Stor pekplatta yta (för styrning av muspakaren), med dolda knappar (vänster/höger) som ser ut att de tillhör pekplattan, riktigt snyggt!

Nu är det min dotters dator egentligen men har inte kunnat hålla fingrarna borta :)

Något som är störande är att det verkar som att det läggs in att man får logga in på datorn med lösenord varja gång den startas, ska gå att ta bort men har inte funkat när jag testat. Får göra ett nytt försök senare har inte orkat pilla med det.

Smidigt format är det i alla fall, hade en 10" innan men denna är mer lagom!

Ska &så säga att som prenumerant på tidningen m3 hade jag ett par hundra i rabatt på dustin, alltid något.
    Det är väl en kraftfullare på g eller om den kommit redan om man har det behovet.

Fråga om det är nåt mer du undrar över

mvh

Last edited: 17 november 2012