återanvända gammal lur-tips

Diskussion i 'Allmänt' startad av jasså, 22 jun 2015.

1. jasså

jasså Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har en xperia neo liggandes, taskigt utrymme i minnet men i övrigt ok. Funkar bra utan simmkort. Kommer att sätta in ett 32 sd kort och dra ner Here- kartor (nokias) i luren för att sedan tanka hem hela världskartan (typ 15 gb), -reser en del. Överbliven plats på kortet kanske till musik eller video som filmas (7.5 mpix kameran). Har testat nedladdade here-kartor vid några utlandstillfällen i min zr och det funkade klockrent.
    Upplever google maps svajjig, ffa utomlands, då nedladdade kartor ändå frågar efter uppkoppling, vilket jag inte vill (har ofta min zr i flightmode på resa för att slippa onödig kostsam datatrafik och batteribelastning).
    Fördelen är att jag har tillgång till hela världens kartor jämt, utan uppkoppling, med gps funktionen intakt. Både inrikes och utrikes. Om jag bara startar luren vid behov räcker batteriet skitlänge (högprestandabatteri från ebay) och min vanliga telefon slipper hantera ovan nämnda funktioner. Laddas med samma laddare som min zr.
    Foto tar jag med zr-en och video som inte kräver samma upplösning kan jag använda neon till. Kommer att rensa appar och annat i neon.
    Känns bra att få användning av den och att ha en reservlur tillhands om zr-en fuckar upp.
    Man kan oxå använda den som mobil router till sommarstuga och på resa med ett betalsurfkort tex.

2. SirHejsan

SirHejsan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    438

MINA ENHETER

Tror snarare att hela världen på Here ligger runt 28 Gb... Men man behöver ju inte ladda ner precis allt

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk