Återinstallera appar

Discussion in 'Galaxy S' started by ToHell, Oct 15, 2010.

1. ToHell

ToHell Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO
    Är det inte meningen att man ska ha rätt att ladda ner sina köpta appar på nytt efter factoryreset? Och att appbrain ska hålla reda på vad man hade?

Jag har kopplat upp mot mitt google-konto, men får ändå betala på nytt för apparna (jag testade på en billig, och den finns nu två gånger i historiken på google-kontot), och loggar jag in på appbrain så finns alla gamla appar i listan 'apps on the phone', men där finns även en ny lista som bara innehåller standardapparna + den dubbelbetalda och som heter 'apps on the samsung galaxy s'... Hur får jag kontona att förstå att det fortfarande är samma telefon?

2. hAmpzter

hAmpzter Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du går in via Android Market appen istället så ska du väl kunna "köpa" dom där igen, men då vet Google om att du redan köpt applikationen och inga pengar dras.. Tror det iaf!
    Har aldrig testat, så vet inte säkert!

3. ToHell

ToHell Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO
    Nej, det var det jag testade med den billiga appen. Jag var tvungen att betala den igen, och på google-checkout finns den nu med två gånger utan att skämmas.

4. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    För mig och alla andra (vad jag vet) så står det köpt redan på de apparna och det är bara att installera..

5. ToHell

ToHell Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO
  6. ToHell

ToHell Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO
    Solved it :)
    (och inte med hjälp av alla de obesvarade supporttrådarna hos Android Market Technical Help)

Så här var det: Innan reseten hade jag installerat 'fånen med mitt google apps-konto, reggat på min egen domän, som primärt konto. När betalmarknaden dök upp så dög inte detta längre - Market krävde ett @gmail-konto, så jag fick lägga till även ett sådant och det är på detta jag har min Google Checkout.

Enligt alla dokument måste man använda samma Google Checkout-konto för att få tillbaks betalda appar, så därför började jag med att lägga in det när jag hade resetat mobilen (och först därefter mina två olika google apps-konton). Därav tvärniten. Man MÅSTE ha samma primärkonto installerat i telefonen, trots att det inte är detta som är kopplat till Google Checkout. Efter en ny Factory Reset och konton installerade i rätt ordning fungerar nu allt som det ska (google har inte lyckats meddela denna lösning ens för de felrapporter som legat ute se'n april i år).

7. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Med andra ord så är det här matnyttig information att lägga upp på wikin!