Återskapa webbläsarsession i browsers

Diskussion i 'Allmänt' startad av Max Power, 29 maj 2011.

1. Max Power

Max Power Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag använder Miren, Dolphin HD, Opera Mobile och standardwebbläsaren (SGSII) och tycker om att ha många flikar uppe (10-20st - förutom Dolphin HD som av någon outgrundlig anledning endast tillåter 8st flikar). Dessa flikar vill jag kunna ha uppe flera dagar i sträck innan jag läst klart dem och en del vill jag kunna behålla "för alltid". Ibland försvinner dock alla flikar när man öppnar browsern igen några timmar eller dagar senare (extremt vanligt med Opera Mobile), trots att jag inte dödat appen med någon taskkiller.

När jag googlar på dessa browsers så framkommer det att de ska ha "session restore", men jag har verkligen vänt in och ut på alla inställningar och det enda jag hittar är "History", vilket ger en lista på tidigare öppnade flikar.

Hur kommer man åt inställningarna för session restore i dessa browsers? Någon som vet?

Mvh MP

2. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Har kollat igenom lite inställningar i Opera Mobile nu. Det finns nog en del man kan tweaka vad gäller cache mm, men ger dig inget ytterligare svar :) Du kommer åt config genom att skriva opera:config i adressbar. Förklaring till posterna hittar du här www.opera.com/support/usingopera/operaini/, men default som anges är till desktop versionen av Opera.
    Se till att ställa in user agent till desktopversion iaf under user prefs -> user agent, till tex

Opera/9.80 (Windows NT 6.1; U; en) Presto/2.8.131 Version/11.10

För mig hör ditt problem dock med androids minneshantering att göra... men vet som sagt inte

3. Max Power

Max Power Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Svaret är Firefox! Jag har nu använt Firefox mobile i ett par månader och detta är den enda browser som alltid kommer ihåg den senaste webbläsarsessionen även om minnet blir lågt eller mobilen startas om (funkar t.o.m. vid batteribyte!). Visst har Firefox några buggar och saknar Flashstöd, men i det stora hela är den riktigt bra! Stödet för fler än 8st flikar är naturligtvis väldigt välkommet också.

Nu för tiden används bara Miren och Dolphin HD som komplement för snabbkoll av något eller för surfning på sidor med Flash. Att Dolphin HD fortfarande inte har stöd för fler än 8 flikar är dock riktigt pinsamt dåligt.

När flashstödet kommer till Firefox blir den komplett i mina ögon.

Last edited: 6 aug 2011