Återställa appar och inloggningar samt Bankid när jag byter rom

Diskussion i 'Allmänt' startad av Enabler, 28 okt 2015.

1. Enabler

Enabler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Hej

Har under några år rootat och bytt rom på mina telefoner. Jag saknar nog grundkunskaperna men tar youtube till min hjälp när det krisar sig.

Det jag aldrig fått ordning på är hur jag skall återställa alla 50 olika inloggningar mm.
    Jag har provat att backa upp i titanium. Fast jag vet inte om det riktigt har fungerat när jag vill återställa.
    Senast provade jag att återställa från nanodridbackup eller vad det heter. Vilket inte heller fungerade när jag gick från en CM12 till en TW rom.

Sen funkar det aldrig med bankid.

Hur gör ni när ni byter rom?
    kan man ladda in TB från minneskortet så man slipper ansluta sig till playstore mm vid återställningen?

tacksam för svar!

/Enabler

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Kruxet är att du försöker kringgå säkerheten om du ska återställa inloggningar och bankid. Det ska inte gå om apparna har bra säkerhet så jag ser det som ett gott tecken att det inte fungerar med allt och särskilt inte med bankid.

Jag använder Lastpass för att logga in på mina tjänster. Den fyller själv i inloggningsuppgifterna i apparna så det är inte särskilt mycket jobb att logga in överallt. Det tar några sekunder extra första gången. Det som tar lite längre tid är att lägga in Lastpass eftersom jag har starkt lösenord och två-faktor-inloggning, men så fort det är klart så går det så gott som automatiskt.
    På de tjänster där Google-kontot går att använda som inloggning så är det bara ett par klick att logga in.

lassekongo gillar detta.