Återställa elephone p8000

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Jonaslatt, 12 sept 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Jonaslatt

Jonaslatt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Kompisen satt och lekte med telefon telefonen och råkade ändra grafiska lösenordet. Så nu kommet vi intw in i telefon.

Hur återställer man telefonen utan att komma in i menyn. Provat volym upp och start men lyckas inte hitta något sånt.

2. iterva

iterva -_- Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 938

MINA ENHETER

Testa med att logga in på http://www.google.com/android/devicemanager med ditt Google konto som du även använt i telefonen.
    Välj din enhet >Välj "Lås" >Fyll i ett temporärt lösenord >Välj "Lås" pånytt.

Sen är det bara att ta fram telefonen och mata in det temporära lösenordet som du valde ovan...Och in i inställningarna och ändra koden till något du kommer ihåg.

Vet inte hur/om det fungerar med P8000, men har använt denna metod för att hjälpa en vän i nöd..

Edit: Om ovan inte fungerar så är det nog en reset via devicemanager som gäller. Dvs alla appar, bilder osv kommer försvinna..

Last edited: 12 sept 2016
    chraist och indika gillar detta.
  3. Jonaslatt

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jo men det är inte pinkoden det är skärmlåset som han har glömt. Så kan inte komma åt några inställningar.

Last edited: 12 sept 2016
  4. iterva

iterva -_- Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 938

MINA ENHETER

Det är skärmlås mitt förra inlägg hänvisar till.

Så exakt i vilket steg är det du fastnar när du följer instruktionerna?

5. Jonaslatt

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jaså? Hoppas han har något Google konto. För det e egentligen hans mors telefon och hon kan svara och lägga på typ så mer än så kan hon inte. Men ska kolla upp detta. Tack för det tipset.

Jag vet att vissa går att återställa utan att "starta telefon" men kanske inte går med dessa?

6. iterva

iterva -_- Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 938

MINA ENHETER

Hoppas kompisen håller sina fingrar borta från din mobil så du inte hamnar i liknande strul.

TS fråga besvarad, tråd låses.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.