Återställa Galaxy Tab A7 ( SM T-505)

Diskussion i 'Galaxy Tab A' startad av Tompa23, 28 apr 2023.

  1. Tompa23

    Tompa23 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2023
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0
    Har en tablet A7- SM T-505, med Android 10 & UI 2.5.

    Problemet är att efter en uppdatering av Google maps så laddar inte enheten.
    ( från version 10 någonting till 11.75.0302)
    Jag har provat med att dels ; aktivera Felsäkert läge ( Safe mode), Admin mode( Utvecklar mode), samt även inaktiverat appen.
    Men ingadera hjälper.

    Det enda som händer är att enheten laddar ur sig. Men konstigt nog så kan jag ladda om batteriet är tomt ( eller åtminstånde <5%).
    Dock om jag väljer att avbryta innan enheten är fulladdad så måste jag tömma batteriet innan jag kan börja ladda igen.

    Som bekant då är denna app förinstallerad,och ingår precis som övriga google apps( drive etc) inte att radera.

    Så på något udda sätt så har den nya appen påverkat själva "registerfilen" i Android.

    Men som bekant så krävs det förutom ett Google account också Samsung Members( som är kopplat till google).
    Att pga av nya rutiner från både Google & Samsung så kräver dem sk.2 stegs autentisering( med en SMS- Kod).

    Då jag angav till ett kontantkort( som jag vet är inaktuellt), så undrar jag vad jag kan göra?
    Det måste gå att på något sätt komma runt detta elände

    Jag vet att det finns något som heter Odin,men på något udda sätt så verkar detta forum ligga nere.
    Jag kan som sagt registrera mig,men något fullvärdig medlemsskap blir det aldrig- då detta forum kräver bekräftelsemail.
    Då dessa mail på något udda sätt aldrig skickas( jag har som sagt provat med olika e-post klienter,men det är således precis samma sak överrallt)