Återställa Htc Desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av valdo, 4 okt 2012.

1. valdo

valdo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare, jo nu är det så att jag har haft problem med min desire i en längre tid.. problem som uppstår är då att den tjatar om att mitt minne är nästan fullt, till en början så funkade det med att rensa med cache cleaner för att få lite mer utrymme. Men nu förtiden funkar det knappt heller och den tjatar om fullt minne.. mitt SD kort har cirka 2,5gb ledigt och mitt interna minne är som sagt nästan fullt.

Det andra problemet jag har är att telefonen kan starta om sig själv lite när som helst, detta har jag läst kan vara något med internet anslutning , men det ska väl egentligen inte göra så att telefonen startar om sig.

Och nu har jag bestämt mig för att testa återställa skiten. Så till frågan jag behöver hjälp med. Hur gör jag för att återställa mobilen helt utan att bilder och kontakter försvinner? Eftersom jag lagt in Kontakter på minneskortet så försvinner väl inte dom? Och försvinner bilderna? ligger dom på minneskortet?

Kom med alla förslag ni har , länka guider eller liknande som kan hjälpa mig om ni har!

Tack på förhand!

//Valdo

2. valdo

valdo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

bumb

3. Oggie

Oggie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G
    Enkaste borde vara att ta en backup till en dator på det du vill behålla och sedan används htcs egen officiella ruu.
    Då blir telefonen helt tömd och återställd till htc standard, ingen root eller liknande.
    Ruu återställningen tror jag du kan tanka direkt från htc eller så fins det länkat på xda om du söker. Finns fler versioner att välja på från xda.
    Kom ihåg att ta backup till datorn för telefonen blir tömd på rubbet om jag minns rätt.