Återställa inför garantireparation

Diskussion i 'Desire Z' startad av ratex, 22 aug 2011.

1. ratex

ratex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!

USB-kontakten på min Desire Z har gett upp och jag kan således inte längre ladda batteriet. Telefonen ska därför in till Anovo.

Jag har kört Cyanogenmod 7 som jag slängt in med hjälp av Rom Manager/Clockwork Mod Recovery.

Jag har läst in min backup av rootad stock 2.2 och tänkte köra stock 2.3 OTA:n så fort jag får tag på ett laddat batteri. Frågan är om detta skriver över min recovery också, root och så borde ju skrivas över kan jag tycka...
    Om inte, hur återställer jag recovery till standard så inte servicestället blir tokiga och vägrar laga den. Fler "bevis" jag behöver undanröja? Har googlat på det hela men hittar inga övertygande svar.

Tack på förhand!

2. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Tog du ingen backup av recoveryimagen? Den kanske dessutom fortfarande har engineering hboot, och s-off. Det kommer synas i såna fall.

Ett annat alternativ är ju att flasha om den med en RUU, se denna tråd:

https://swedroid.se/forum/45538-unroot.html

Framförallt är denna URL intressant: Shipped ROMs

Du borde kanske kunna flasha direkt med RUU_Vision_Gingerbread_S_HTC_WWE_2.42.405.2_Radio_12.56.60.25_26.10.04.03_M_release_199043_signed.exe för att återställa den till senaste versionen. Virusscanna filen först.

ratex gillar detta.
  3. ratex

ratex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för info, dessvärre blir det nog svårt med RUU då USB-porten som bekant är kass.
    Jag kikade i nuvarande HBOOT och en befintlig uppdatering jag hade på SD-kortet. Den verkar innehålla i princip allt, recovery och rubbet. Så om jag bara kunde återställa HBOOT så borde jag väl kunna köra en officiell uppdatering efteråt och således återställt nästan allt. Vet inte riktigt hur S-on/off funkar så jag vet inte vad som skulle kunna återställa det.
    Dock vet jag inte var jag får tag på en stock uppdatering jag kan köra från SD-kort, eller hur detta funkar att återställa med stock HBOOT då dessa saker inte var nåt jag bekymrade mig nämnvärt över innan jag drog in CM7