Återställa och backup hjälp

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av behedwin, 1 jan 2011.

1. behedwin

behedwin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

hej
    min tfn är väldigt seg och hänger sig hela tiden.
    Jag tänkte göra en återställning av telefonen och hoppas jag får tillbaka lite fart igen.

Dock vill jag ju inte förlora alla inställningar och appar.

Hur gör ni?
    Finns det någon backup som funkar bra

Jag har inte rootad lur.

Tack på förhand

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

2. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Finns dina kontakter hos Google så populeras din telefon med dem när du loggat in med google-kontot.

Sedan finns det program på market som kan ta backup av sms, backupen kan antingen ske till molnet eller till sd-kortet. Tyvärr tappar du mycket av inställninar på luren och från systemet och applikationer. Dock finns det api:er för utvecklare att använda i 2.2 vilket tillåter dem att också ta backuper av inställningar på programen. Dock är det relativt få som använder sig av detta.

Men t.ex inställningar för trådlösa nät sparas så vitt jag vet och sedan finns det också program som kollar vilka applikationer som är installerade och mailar en lista av dem till dig. Har för mig att App Referrer gör det. Gör du en soft reset har jag för mig att de appar du hade instalerade fortfarande finns under my downloads i market

Om du vill vara säker på att ta backup av såväl inställingar av systemet och hos appar krävs root access och program du kan använda dig av då är t.ex titanium backup

3. behedwin

behedwin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Soft och hard återställning
    Vad är skillnaden
    Är det till någon fördel för mig att göra en hard före en Soft?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

4. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hur synkar man sina kontakter med google? Jag har gmail, och telefonen är uppkopplade till det kontot, men jag har aldrig fattat hur man gör för att överföra sina telefonnummer dit!

5. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Jag uttryckte mig kanske lite dåligt. Med soft reset menade jag fabriksåterställning. Med hard syftade jag på att man rensar /cache och återställer och /data och det görs ibland när man ska byta rom. Det utförs via recovery menyn.

Har du lagt in dina kontankter i kontaktboken tror jag att de ska synkroniseras automatiskt. Annars kan du kolla om dina kontakter finns synkade genom att logga in på gmail (gmail.com) och titta under contacts/kontakter. Du kan även lägga in kontakter där och då pushas de till telefonen

6. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Haha, inget verkar ha pushats nånstans, mina telefonnummer finns inte i gmail, och jag ser ingenstans vart jag kan överföra dem! Är det en inställning jag måste göra på telefonen? Nånting jag glömt bocka av?

7. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Jo det kan vara så att syncningen inte är aktiverad för dig:

Du kan kontrollera det genom:

Settings->Accounts & Sync

Kolla sedan så att Auto-sync kryssrutan är ikryssad. Du kan också klicka på ditt google konto där för att synkronisera kontakter, mail osv.