Återställa orginal recovery image

Discussion in 'Galaxy i7500' started by ekurin, Oct 4, 2009.

1. ekurin

ekurin Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

I frustrationen över att jag inte kunde uppgradera från H8 till I5 genom NPS eftersom jag fick Device not supported (verkar vara lite diskussion ang. det här) råkade jag göra en factory reset på min telefon.

Jag körde en modifierad recovery image innan jag uppdaterade till H8 men vid den uppdateringen verkade den modifierad skrivas över. Jag la in den modifierad recovery imagen igen efter jag råkade factory reseta samt återställde min nanodroid backup.

Dock är det några applikationer som force closar samt att syncningen till Google inte fungerar efter återställningen. Provade att göra en factory reset igen men det konstiga var att tex. Switches inte fanns med när jag körde factory reseten ifrån nya recovery imagen samt att många applikationer force closa.

Jag har börjat tröttna på det hela så jag skulle vilja återställa telefonen ifrån scratch med en orginal recovery image ifrån H8. Är det någon som har en sådan eller kan skapa ifrån sin telefon?

Ett annat alternativ kanske är att upgradera till I5 genom tex. ODIN men hittar inte I5 filerna nu efter i7500world.com har blivit nerstängt.

Några andra förslag gällande vad jag kan göra?

2. Fooseb

Fooseb Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Last edited: Oct 5, 2009