återställa raderade kontakter

Diskussion i 'Allmänt' startad av gcbossen, 6 aug 2012.

1. gcbossen

gcbossen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Efter att sålt min S2 utan att fabriksåterställa telefonen har nu alla mina kontakter försvunnit i min S3. Nya ägaren är inte så hemma på telefoner utan raderade sonika alla kontakter utan att göra ett eget konto. Jag har nu fått honom till att återställa telefonen men skadan är gjord. Alla mina kontakter är borta.

Nu har jag dock hittat "kontaktminne" i Titanium. När jag återställer denna har jag tillbaka google kontakterna. Inga andra, men bättre än inget! Problemet är att så fort telefonen synkar mot googlekontot igen så försvinner dom igen då dom ju inte finns där. Hur synkar jag "andra hållet" så att säga?

Jag har provat exportera dom men det funkar inte. Det är som om dom inte finns på riktigt, men jag ser dom alltså under kontakter tills den synkar nästa gång...

edit: Jag kunde exportera till SIM men då tappade jag väldigt mkt info så det är ett dåligt alternativ...

Last edited: 6 aug 2012
  2. Marianne

Marianne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Har du provat att exportera kontakterna till en csv-fil som du sedan importerar till ditt google-konto via datorn?
    Tror man måste ha en extern app för att spara kontakterna som csv-fil.

3. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Du kan återställa kontakter via Google på datorn upp till 30 dagar. Logga in på Gmail - tryck på Gmail i röd text ovanför "Skriv"-knappen - välj Kontakter - tryck på Mer - välj Återställ kontakter.