Återställa/Reparera semesterbilder

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Bushdoctor, 29 apr 2014.

1. Bushdoctor

Bushdoctor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Jag har varit på semester utomlands och plockade då ur mitt minneskort från min telefon (en S4a) och lämnade det hemma, så om telefonen försvann så skulle allt på minneskortet vara kvar iallafall.

Nu efter semestern så satte jag tillbaka minneskortet och valde att flytta alla bilder som jag tagit under semestern från det interna lagringsutrymmet till själva minneskortet genom att markera alla bilderna och flytta dem med hjälp av galleri-appen.

Nu till saken, alla bilderna jag flyttade över är nu korrupta, man kan ej kolla på dem i telefonen och jag testade att flytta en av bilderna till datorn och där är den också korrupt och visas ej i Windows bildvisare...

Vad jag har lyckats att läsa mig till så har jag två alternativ som eventuellt fungerar, antingen att försöka återställa bilderna på det interna minneskortet där de nu är raderade/flyttade från, eller att försöka köra någon programvara som försöker reparera de korrupta bilderna.

Det verkar vara krångligt att återställa bilderna från det interna lagringsutrymmet då det ej dyker upp som en vanlig lagringsenhet i windows. Man måste då roota telefonen och byta till en ny ROM, och då kanske de raderade bilderna skrivs över, om detta nu inte går med hjälp av någon programvara som endast kräver root?

Andra alternativet att försöka köra någon mjukvara på datorn för att reparera bilderna, jag testade att köra en sådan programvara på en av bilderna och den lyckades inte att reparera den.

Är det någon som har tips på hur jag ska gå vidare?

2. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Flyttar denna till avdelningen för Samsung Galaxy S4. Hoppas att du får hjälp och att det löser sig!