Återställa säkerhetskopiera

Diskussion i 'Samsung Galaxy Watch 4 (Wear OS)' startad av brian45, 21 nov 2024.

1. brian45

brian45 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

När man återställer klockan så säkerhetskopieras klockan data till telefonen. Var hamnar säkerhetskopian på telefonen? Syns den wearable så att man kan installera tillbaka den till klockan? Jag måste låna en Samsung telefon för att installera eSIM. För att koppla Samsung telefonen måste man återställa klockan först. När eSIM är installerat måste klockan återställas igen. Nu ska jag koppla in min telefon igen hur gör man då för att lägga tillbaka min säkerhetskopia?

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    48 080
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Säkerhetskopian hamnar i molnet/är knuten till ditt Samsung-konto. Den finns inte lokalt på telefonen så vitt jag känner till. När du lägger till klockan på telefonen med ditt Samsung-konto får du en fråga om du vill återläsa backup från molnet.

3. brian45

brian45 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ok då står det fel i beskrivningen för återställa. Det står att klockdata säkerhetskopieras till telefonen.

4. brian45

brian45 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan en säkerhetskopia på Galaxy Watch 4 installeras på Watch 7? Jag funderar nämligen på att köpa en Watch 7. Kanske dum fråga.

5. brian45

brian45 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Läste i en recension från Samsung där en hade köpt en Galaxy Watch 7 och hade installerat en säkerhetskopia från Galaxy Watch 4.