Fråga: Återställa till stock samt några frågor :)

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av wartech, 7 jul 2011.

1. wartech

wartech Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjenare, har en sgs2 som är rootad och jag har lagt in cognition på den. Funkar bra men jag vill återställa den helt till stock och sedan roota om den och lägga in ny rom, tror det blir cognition igen fast ny version.

Jag undrar hur jag ska gå tillväga, min pda är : I9100XWKE7.

Jag vill också ha en förklaring på följande ord:
    kernel
    modem
    Bootlop

Vore också vänligt om någon kunde förklara lite om CWM :)

Vad menas med dom ?

Ber om ursäkt men är ny ang detta ;)

Last edited: 7 jul 2011
  2. Kevin_s

Kevin_s Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej

Kernel = Kärna, den som skickar data mellan t.ex modemet och apparna, eller apparna och hårdvaran.

Modem = Radio version, beroende på radio påverkas t.ex GPS, Nätverks mottagning

Bootlop = Animationen när du startar mobilen, när du har flashat nåt fel och det blivit galet, då fastnar du där, och mobilen startar om till animationen men kommer inte vidare.

Varför ska du lägga in stock, sen roota och sen lägga in cognition igen? Det ju bara att ladda ner nya versionen eller vilken rom du nu vill ha och flasha in den precis som du gjorde första gången.

Detta är vad jag har förstått av att läsa runt på olika forum senaste dagarna...hoppas det hjälpte...nån annan får gärna bekräfta eller korrekta mig om jag har fel.

Mvh
    Kevin