Återställde en app, nu knasar telefonen

Diskussion i 'Allmänt' startad av sewb, 22 feb 2016.

1. sewb

sewb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3
    ROM:
    OOS 3.2
    jag skulle med titanium backup återställa en app som jag använt tidigare. först återställde jag appen, och råkade (dum som jag är) återställa appen igen, och då började telefonen bete sig konstigt med random reboots. efter detta har jag ingen möjlighet att komma in i recovery, varken via NDR-appen eller power menu (telefonen bara fryser och rebootar när jag håller in power-knappen). om jag stänger av telefonen (power + vol down) och försöker starta telefonen direkt i recovery mode så händer absolut ingenting. appen jag försökte återställa finns inte som installerade appar på telefonen.

del 2: det jag gjorde efter detta var att installera rom manager och satte TWRP som recovery (den jag alltid använder) och kunde genom rom manager komma åt recovery. jag rensade dalvik och cache i hopp om att det skulle förbättra situationen, men nu får jag bara bootloop och kan inte göra nånting. nu inser jag att det inte finns så mycket att göra då jag bootloopar, så nu antar jag att jag måste ha en dator för att fixa till problemet, stämmer detta? om ja, hur kan jag göra backup på allt jag har på luren?
    och nu undrar jag såklart hur denna bootloop kunde uppstå :S

kör förresten YRom på min Z3

(skrev om texten så den blev lite mer lättläst) :)

Last edited: 22 feb 2016
  2. sewb

sewb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3
    ROM:
    OOS 3.2
    okej, googlade lite och hittade en lösning att komma in i recovery. power + tappa vol flera gånger (jag har alltid hållt in vol knappen), och dirty flashade sen romen igen, så nu funkar det!

edit: MEN nu säger ndr utils "unable to read xzdr.prop"

Last edited: 22 feb 2016
  3. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    xzdr kan du bara flasha om så ska problemet fixas. Ett på backup är titanium backup OBS: Att återskapa system filer kan göra systemet ostabilt! Ska nu i veckan göra en liknande guide jag gjort för Z2. Hur man rootar, recovery, flashar firmware, xposed, cm12, kernel, bootloop osv. :)

sewb och indika gillar detta.
  4. sewb

sewb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3
    ROM:
    OOS 3.2
    okej, tack. brukar försöka att inte återskapa appar alls, meibland blir det så. detta var dock bara email by boxer appen. kommer nog ändå wipa allt mest för att jag ogillar att dirty flasha, gillar att ha det cleant. jag är dålig med backups, ska se till att schemalägga för att inte behöva förlora nåt i onödan. ser fram emot guiderna, sånt uppskattas alltid.

indika gillar detta.