Problem: Återställning av backup via Kies

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av CaptainObvious, 8 jul 2012.

1. CaptainObvious

CaptainObvious Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Lämnade in min trasiga lur på lagning (sprucken skärm) för nån vecka sedan och fick tillbaks den igår.

Är inte särskilt hemma på detta men jag gjorde iaf en full backup via Kies innan jag lämnade in den. Gjorde även backup via Samsungkonto i luren och Google.

Efter man gör en återställning via Kies, loggat in på ovanstående har jag väl typ fått tillbaks kontakter, lite bilder, händelser i kalenders och kanske någon enstaka inställning, typ ringsignalen men that´s it.

Det jag hade velat var att verkligt allt skulle återställas, särskilt alla inställningar.

Det är alltså inte möjligt enligt ovanstående metod? Tycker mig läsa att den tar backup på programdata, wifi o andra inställingar bla men inte märker jag att det återställs iaf.

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Tror faktiskt inte kies backuppar mer än du redan fått. Appar gör den ingen backup på iaf.

Bäst är nog om man använder googles inbyggda säkerhetsbackup som finns i en undermeny i inställningar. Har du root så är det dock inga problem, då kan man göra en kopia av hela minnet.

3. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det finns val för appar, inställningar och en myriad andra saker i Kies, så det verkar underligt att det inte skulle funka (om man nu gjort en fullständig backup). För mig säger den att det är fel på telefonens internminne så den misslyckas med backupen, så jag vet inte precis hur mycket den faktiskt hanterar. Har inte kollat upp problemet särskilt noga ännu, om det nu är fel på telefonen måste jag naturligtvis få in den på service, vilket jag inte ser fram emot.

4. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag kan inte prata för den senaste versionen av Kies. Men jag försökt mig på att göra en "fullständig backup" mha Kies för ett par månader sedan. Då fanns inte ens något val för Appar. De hela handlade bara om Media (bilder, musik, videofiler, "podsändningar") samt Kontakter. Inget annat. Jag tror inte den fixar Appar idag heller faktiskt. Men någon får gärna rätta mig i fall jag har fel :)

Last edited: 11 jul 2012