Återställning efter Factory Reset?

Diskussion i 'Desire S' startad av MattiasN, 27 jul 2011.

  1. MattiasN

    MattiasN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min HTC Desire S bestämde sig idag för att stänga ner sig och (efter några sekunders vit HTC-startskärm) bara visa en svart/blank skärm. På grund av detta tvingades jag göra en Factory Reset.

    Efter intro-wizarden ser jag att mina appar laddats hem till telefonen, vilket är trevligt. Även min bakgrundsbild är återställd. Men organiseringen av appar och widgets på de olika skärmarna verkar inte återställas och inga SMS finns kvar. Värt att nämna är att jag inte synkat min Desire S mot min dator (iMac).

    Mina funderingar är:

    1. Vad i Android 2.3.3 (HTC Sense 2.1) återställs efter en factory reset (dvs utöver apparna och kontakter/mejl/kalender som man syncar via Google)?

    2. Vad bör jag göra (eller skaffa) för att allt annat än ovanstående, t.ex. mapp-organisering och SMS, också återställs efter en factory reset?
     
  2. MattiasN

    MattiasN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag svarar på min egen fråga med att ha rekommenderats Titanium Backup för backup av data på Android-mobiler. Problemet är att detta kräver root-access, vilket inte jag har. Tillägget till min ursprungsfråga blir därför att jag undrar om det finns nån app som gör det möjligt att spara inställningar (t.ex. ikoner på hemskärmar) och SMS utan att jag behöver root-access?
     
  3. Gubbar

    Gubbar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER