Problem: Återställning fixar problemen? Reklamera?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Pacman5, 13 feb 2013.

1. Pacman5

Pacman5 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Jag har ständigt wifi-buggen där jag förlorar wifi-uppkopplingen. Oftast är det så att när jag kommer hem så måste jag slå på flygplansläge och sedan av igen för att telefonen ska hitta nätverket igen.

Ett annat problem är att telefonen vid flera tillfällen har startat om. När jag plockar upp den så möts jag av kod-inmatningen för SIM-kortet. Jag kan alltså inte ta emot samtal när det hänt.

Ännu ett problem är att skärmen har varit svart vid inkommande samtal. Jag har inte kunnat svara.

Jag har också haft problem med att jag inte kan scrolla i menyerna. Bilden låser sig. Det försvinner vid en omstart.

Batteritiden har också varit ett stort problem. Lika ofta som inte så är den nån process som ligger och drar batteri. Ofta är det telefon-appen eller google services.

Det jag undrar är om det finns en god chans att de här problemen blir lösta genom en fabriksåterställning?

Jag undrar också om det kan vara problem med själva telefonen? Det känns som mjukvaruproblem, eller? Vill såklart undvika reklamation i onödan.

2. tias

tias Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    Pixel 7 pro
    Platta:
    OnePlus pad 2
    Prova att återställa den, själv känner jag igen wifi buggen men inte dom andra problemen du beskriver.

3. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Wakelock-buggen är känd men det andra verkar helt knasigt. Jag hade provat en återställning, alternativt vänta tills 4.2.2 kommer (vilket förmodligen är ganska snart)

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

4. Pacman5

Pacman5 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Ja, 4.2.2 kommer väl vilken minut som helst så känns rimligt att vänta in och se om det gör skillnad. Annars får det bli en reset antar jag.