ATG appen, hjälp!

Diskussion i 'Applikationer' startad av Liljeholm87, 29 aug 2012.

1. Liljeholm87

Liljeholm87 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå!

Tänkte fixa ner ATG.se app till android(Galaxy2). Går in på länken som de skrev, android.atg.se. Trycker ladda ner men den vill inte börja ladda ner utan står bara still och förbereds för nerladdning typ.... Har testat att köra " Kopiera länk " och låter även mobilen ladda ner saker utanför market. Tyvärr är jag värdelös med mobiler så jag kan inte komma på någon lösning själv :(.

Jag ringde ATGs support, de hade inte heller några problem från deras sida heller..

Är det någon kunnig här som skulle kunna hjälpa mig att få ner denna app??

*EDIT* Efter lång väntan står det nu " Hämtningen Misslyckades " :(

Last edited: 29 aug 2012
  2. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
    Kör genom webbläsaren på datorn och lägg över den manuellt!

3. Fenixen

Fenixen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag la in atg-appen på farsans ZTE och den kräver att du tillåter appar från 3:e part i inställningarna.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

4. Liljeholm87

Liljeholm87 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vart gör jag detta med 3e part i inställningarna? Hittar inget??

Sen testade jag med att fixa med att lägga in från datorn men gjorde nog fel för va osäker hur jag ska göra :/

5. sunemangs

sunemangs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Först går du in på telefonens inställningar, sedan scrollar du ner till du ser Säkerhet, gå in på denna, sedan scrollar du ner tills du ser Okända källor och bockar i denna. Då kommer det upp en rutan som säger blabla risk för blabla, tryck ok.
    Sedan skulle det säkert fungera med kies air, men ladda ner airdroid istället på telefonen. Går att lägga över från/till telefon, skicka sms, kontakter osv, ja det mesta går att göra fast på datorn då dvs.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sand.airdroid

Den är det, gå in på play store på telefonen och sök på airdroid så kommer den upp. Dock är det ingen mening att installera airdroid om du inte sitter på ett trådlöst nätverk. Så sitter du inte på ett = då får du köra med kabel från telefonen till datorn istället.

Då du gjort detta och lagt över ATGWebApp.apk till telefonen(denna kan du lägga var du vill, men lägg den i tex Downloadsmappen på telefonen.

Sedan så startar du Mina Filer-appen som finns default i s2 och bläddrar dig till Downloadsmappen, sedan på ATGWebApp.apk och då kommer den fråga om du vill installera denna app.

Btw, vad gör denna app? Är det typ som istället för en mobilsida så har de gjort en app för skiten istället? Tänker på om den är typ som http://mobil.atg.se
    För isf är det ju bara skapa en genväg till sidan och ha på hemskärmen istället, blir ju typ samma sak som en app.