Att bli app utvecklare?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av agneos, 14 jun 2011.

1. agneos

agneos Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag försöker lära mig att utveckla appar kan någon hjälpa mig jag har sökt kurser på nätet men hittar inget. jag är helt nybörjare och behöver börja från noll. någon som kan tipsa?

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Prova att sök och leta lite i forumet.

3. woody

woody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Nya trådar med liknande frågor startas väldigt ofta i det här forumet därav Buzz någon korta svar...

Du skriver att du är "helt nybörjare" vilket jag tolkar som att du inte kan programmera alls. I så fall behöver du börja med att lära dig grunderna i objektorienterad porgrammering (gärna i språket java eftersom det är det som används vid android progammering) Det ginns massvis med guider om du googlar på "java programming beginner tutorial"

Sen är det bara att installera utvecklingsmiljön för androidutveckling enligt http://developer.android.com/sdk/index.html

Googles guide är tyvärr något rörig så följande guider skrivna av folk här på forumet rekommenderas

Ubuntu: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=14
    Windows: http://www.androidnyheter.com/2011/01/installera-sdk-guide-for-utvecklare/

och sedan gå i genom Googles nybörjarguider på http://developer.android.com/resources/tutorials/hello-world.html

Lycka till!

4. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    som woody skriver, lägg ner tankarna på app utvecking nåt halvår / år och satsa på att lära dig grunderna i java så du känner dig säker där, sedan kan du gå över på android sdk:t och börja göra appar.

5. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER