att enbart synca BILDER med facebook?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Xumbik, 7 maj 2010.

1. Xumbik

Xumbik Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det någon möjlighet till det?

Jag har mina 350ish kontakter (oj vad det tog tid att lägga in) på Google Contacts nu. Jag skulle bara vilja synca ihop mina kontakter jag har på Google Contacts med deras FB konton och sen få bilderna därifrån, och status osv.

Tack på förhand ;)

2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Du kan manuellt länka vilka som hör till vilket facebook konto om du editerar nåns kontaktprofil. om du inte vill att den ska göra det åt dig, eller hur det nu funkade...vart utan min Desire i 1½ vecka nu :(

3. Xumbik

Xumbik Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag känner mig lite fu**ed, jag valde att synca med Facebook direkt, och nu har jag ~400 kontakter jag aldrig kommer ringa i mobilen... haha! Som tur är hamnar favoriter högst upp i telefonboken. Bara att lägga till dom man ringer ofta I guess.

4. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Om du deaktiverar FB synken så borde väl alla dom där kontakterna försvinna, så kan du prova att länka manuellt efter det.

5. Falkz

Falkz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

du kan ta bort så att dom inte syns i kontakter genom att gå in i kontakter och sen meny - visa och sen kryssa ur facebook dock syns dom om du går vägen genom telefon luren direkt på skärmen vet inte om dom går att ta bort där oxå?

6. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Du kan 1. visa alla fb-profiler i dina kontakter 2. endast fb-kontakter med nummer 3. ta bilderna från fb genom att gå in på kontakten och länka ihop själv. Automatisk länkning finns tyvärr inte.

När du lägger in kontakter i gmail kan du exportera en *.vcf från tidigare mobil/email-konto och importera i gmail istället för att lägga till allt själv.

Ett kul tips är att ladda ner truecaller och uppdatera alla gmail-kontakter med adresser.

7. Xumbik

Xumbik Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur visar man bara FBkontakter med nummer? :O

8. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9

Går man då in på kontakten och klickar på länk-ikonen? Måste man sedan ha automatisk uppdatering mot Facebook?

EDIT:
    Enda sättet att länka EN kontakt är att konfigurera Facebook för Sense. Därefter synka kontakterna. Men då får jag in alla mina facebook-kontakter i telefonboken. Går det inte att länka en enda kontakt utan att få in alla kontakter i telefonboken?

Last edited: 7 maj 2010
  9. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

håll in menu knappen när du är i kontakter, tryck visa och välj bara kontakter med nummer.

10. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

gör som jag skrev i inlägget ovan men bocka ur facebook. Sen gör du som du själv skrivit, trycker på länk-ikonen och länkar manuellt. fb-profil med samma telenr som din kontakt kommer länkas automatiskt, har de bara samma namn sker det dumt nog inte automatiskt.

11. Xumbik

Xumbik Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Great, tror jag fått någorlunda pli på det. Sen måste jag hålla med Viggo att de borde kunna länkas automatiskt om de har samma namn och det bara finns 1 facebook-vän som har det namnet.