Problem: Att få på skyddsfilm - och fläckarna som blir.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av JonisBader, 29 mar 2012.

1. JonisBader

JonisBader Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan, jag beställde skyddsfilm till min mobil från skydda äpplet för 15 spänn styck. Det var lite meckigt att få på det och när jag väl satt det där så var det oundvikligt att få luftbubblor, även om jag började sätta på det direkt efter jag tog av den skyddsfilmen som sitter på mobilen när man köper den.
    Någon som har några tips på hur man kan bli av med bubblorna, eller hur man kan undvika att få dom när man sätter på filmen?

Och den frågan jag nog undrar mest över: I mitten av nästan varje luftbubbla så är det som en prick i mitten, vilket jag antar är skräp av något slag. Jag blev lite förvånad då jag satte på skyddsfilmen ganska fort, fast jag meckade lite med den. Är detta något som kan orsaka små repor eller så på min skärm när jag använder den? Detta är något jag är smått orolig för.

Mvh Jonis

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Även ett dammkorn kan få världen att gå under, det handlar bara om trolighet... Så sluta oroa dig! Skyddsfilm behövs knappt, men om du nu ska ha det så finns det väl nån vätska man ska ha på, och du ska väl ha någon platta att "Massera" in filmen på displayen, så att du inte får några bubblor... Finns säkert någon youtube-film om det hela. Kolla.

3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Brukar vara ett mindre helvete att få på ett skärmskydd.........och bli nöjd med resultatet.
    För min del gick det åt 5-6st innan jag blev nöjd.

Det viktigaste är redlighet, ett dammkorn blir gigantisk under ett skydd. Det bästa är att torka av skärmen riktigt riktigt noga innan man monterar ett skydd och vara försiktig med skyddet innan man monterar det. Själv köper jag billiga skydd på ebay, så man har några att öva på innan man blir nöjd :-)

4. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Tips från skyddsfilmscoachen är att ånga upp badrummet ordentlig, då lägger sig allt damm osv, sen bara ta av en bit av slyddsfilmens skyddsfilm dom brukar vara i tre delar. Har man bara en liten del av själva sticky filmen framme är det lättare att passa in den.

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

5. swejuggalo

swejuggalo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    Jag köpte "dyrt" Screenguard (något mjukt "självläkande" material, som dock kändes lite kladdigt, och såg aldrig riktigt blankt och jämt ut. Finns flera olika märken av liknande sort numera) till min SGS2 först. Blev microbubblor som visserligen försvann några dagar senare. Det gillade inte mitt skal och släppte i hören där skalet låg på...dvs nya defekter i kanterna varje dag. Det tålde inte heller barnens spelade med Talking Tom 2. En nagel gjorde hål på skyddet. 199:- åt skogen.
    Till poängen... Alla skydd mår bra av liknande hantering som Screenguard, dvs att man använder någon slags skrapa och och typ skrapar ifrån ett håll till ett annat (med eller utan vätska beroende på skydd).
    Jag kör numera med Belkin Screen Guard - Protection Plus, 3 st för 99:- på Siba. Väldigt lätta att ta på. Följer med ett kreditkorts-liknande kort och torktrasa för att smidigt montera det. Det sitter där det ska och bryr sig inte om att man har skal på. Enda nackdelen är att de inte är så värst tåliga för repor. Men typ 1-3 byte per år är ju rätt ok ändå för 99:- spänn.
    Som vid alla andra byten av skydd så är det hemskt omständigt att bli nöjd innan man blir dammfri, men bubblor måste man vara rätt oförsiktig att få, när det gäller detta skydd. Om man får det så räcker det oftast bara att trycka ut det med fingret till kanterna tills det försvinner. Rekommenderas.