Att finanisera med reklam i appsen....

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av PalleNygren, 24 aug 2010.

1. PalleNygren

PalleNygren Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Ber om ursäkt ifall några av mina frågor finns besvarade i andra trådar, men jag har gjort mitt bästa för att undvika det.

Som jag har förstått det så finns det tre stora leverantörer av ads, som gör det möjligt för utvecklare att få en liten slant genom att inkludera dessa ads i sina apps. Google AdSens, MobClix och AdMob. FInns det fler som är relativt okomplicerade och tillgängliga för svenskar? Google AdSense for mobile applications är ej tillgängligt för oss svenskar. Så den dissar jag direkt.

MobClix, måste man ha en applikation som redan ligger på Market för att kunna nyttja denna tjänst?

AdMob, jag är lite förvirrad över arbetsgången. Jag har laddat ner SDKn och testat att lägga in ads. Men måste man ha en applikation som redan ligger ute på antingen Market eller annan site? Skall denna applikation vara med eller utan AdMobs ads? FAQen lämnar mycket övrigt att önska och är ju inget direkt under av klarsynthet.

Är det så att man gör en applikation, med reklam i, och sedan lägger upp den på lämplig plats, och en high-profile site som Market ger mer push åt den och därmed mer ad visningar?

Mer frågor finns ju, men jag nöjer mig med dessa just nu.

/Palle

2. heinrisch

heinrisch Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Applikationen måste inte ligga ute för varken admobs eller mobclix. Tycker Admobs FAQ förklarar allt rätt bra, och de svarar fort på mail.

Du skapar din app, registerar denna app på ditt konto. Testar att köra din app en gång. Vänta några timmar för att den ska aktiveras. Sen kan du göra vad du vill med appen med reklam i.

3. PalleNygren

PalleNygren Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

OK, fast när man skall registrera sin app så vill systemet veta var den ligger (ex.vis på Market). Det verkar ju då som att man redan måste ha appen ute, för att kunna registrera denna. Och då följer väl att den som ligger ute redan måste vara med reklam, annars kommer det ju att florera versioner med och utan reklam i?

4. Pain

Pain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sidnot: AdMob har blivit köpt av Google så du kan nog stryka det inom en nära framtid o slå ihop det med AdSense. Det finns några till aktörer på marknaden med de har antingen blivit uppköpta av Google eller Äpplet.

5. heinrisch

heinrisch Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

På site URL har jag länkat till en apk fil som ligger på min server. Men tror inte de tittar så mkt på den länken, fanns inte där när jag reggade mina appar.

6. dafer45

dafer45 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan ha fel, men tror att länken är till för ifall du väljer att göra reklam för din applikation via AdMob. Det går bra att registrera en applikation om man raderar radens innehåll.

7. phrusher

phrusher Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag angav länken till market, trodde jag iaf. Såg nu att den var helt felaktig så det verkar inte spela någon roll vad man skriver där.