Hej! Jag vill först och främst be om ursäkt om jag postar om något som redan har postats om Jag undrar om det finns något sätt att speeda upp den (med ROM's kanske?). Den laggar nämligen ganska så nämnvärt hela tiden. När jag ska låsa upp den tar relativt ofta ofta 2-4 sekunder efter att ha tryckt på knappen till att skärmen lyses upp, när jag spelar musik laggar det massivt de första sekunderna mellan låtar, all sorts scroll med mera :/ Först och främst, beror detta på ROMen? (Jag har enligt HTCs officiella sida den senaste ROMen). För det andra kan hemgjorde ROMs t.ex. ---> http://androidforums.com/htc-hero/8616-custom-htc-hero-rom-1-5-super-fast.html som verkar vara den mest "kända" åstadkomma någon skada? Sist undrar jag om Google/HTC har säkert sagt när 2.0/2.1 kommer till hero? Och absolut sist när riktiga market kommer till Sverige Jag ber i fall jag har frågat sådant som det redan finns var på om ursäkt igen men vora väldigt tacksam för svar!
Håller själv på att försöka felsöka min mobil, den blir aningens långsammare om jag haft på den i mer än en vecka i sträck. Så nu har jag nollställt mobilen och tänkt hålla mig till den inbyggda kalendern, webläsaren, gmail och gtalk den närmsta veckan för att se om det beter sig likadant. Men jag har aldrig upplevt att det tar flera sekunder att låsa upp skärmen. Är den så långsam hela tiden eller blir det långsammare efter ett tag? Jag kör den senaste officiella romen. Inte haft ork/känt för att roota min hero. Finns egentligen bara rykten om när nästa uppdatering för HTC Hero. Så det är bara att vänta och se.
Hej Frågan hör hemma i Hero-delen av forumet. Där finns massor att läsa https://swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=18 MoDaCo custom rom är väl den som används mest. Det finns en lång tråd om den. Det finns inget definitivt sagt om 2.x men det pratas om allt mellan andra halvan på januari till nån gång under första halvåret på 2010.
Om jag vore du så skulle jag definitivt byta rom till MoDaCos nyaste. De är märkbart snabbare än orginal. Men det kan ju vara fel på telefonen också om den laggar så mycket som du beskriver.
Dom har skrivit på twitter att 2.x kommer till Hero, så det är bekräftat - men då inte när... Ville bara klargöra det.