Fråga: Att ha en Arc

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av ehnarone, 22 dec 2011.

1. ehnarone

ehnarone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Funderade på att köpa en Arc S till min sambo i julklapp men har lite funderingar om den räcker för henne.

Det jag mest är fundersam på är internminnet, men det finns ju iofs alltid a2sd...
    Men räcker det för en normalanvändare, utan att roota, som jag måst göra med min desire...

Vad säger ni arc-ägare?

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 334

MINA ENHETER

Har inga problem med minnes brist...........inte på telefonen allafall ;)

Har dock inga spel i telefonen men har ändå ca 40+ appar och ca 160-170Mb
    kvar av minnet. Man kan ju som du säger även spara dom på sd kortet.

Det är en grymt bra telefon allafall och jag kan verkligen rekommendera den

-Kanonbra samtalsljud
    -Bra mottagning
    -Bra batteri (använder min i jobbet ganska hårt)

Last edited: 22 dec 2011
  3. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

jag har en arc, utan S, jag är mycket nöjd med kamera delen, den tar mycket bra kort och filmar i bra kvalitet.
    batteri tiden är även den ganska bra, den håller en dag med mycket användning, jag har faktiskt aldrig kört slut på batteriet.

nu till det mindre bra.
    extremt plastig, jag hade en desire innan och blev helt förskräckt när jag fick denna, kändes som en leksaks telefon.
    sedan så laggar den en hel del, har av installerat massa program hit och dit men utan resultat.
    ibland så går det inte att svara när det ringer, samt att samtalen bryts ofta.

men det kan hända att S modellen fungerar bättre.

Last edited: 25 dec 2011
  4. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

MInnet räcker för en normalanvändare. Rensade rent min för ett tag sedan och har nu installerat det jag använder plus lite annat smått och gott óch har 120MB ledigt och med tanke på att 3 av mina appar som långt ifrån de flesta använder tar upp över 30MB så finns det inget som den normala användaren behöver oroa sig för.

Att jag sedan rootat den beror på helt andra orsaker än att rensa appar. Den enda appen jag tagit bort den vägen är Neoreader för att ersätta med annan streckkodsläsare så det går på ett ut.

5. Ale22

Ale22 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är väldigt nöjd med min Arc.
    Kanon kamera och kanon skärm, när jag jämför med bekanta slår den nästan alla på fingrarna . Designen är läckert smäcker och jag tycker att hela luren andas kvalitet. Den har skön tyngd och passar perfekt i min hand. Jag har aldrig upplevt lagg eller att den skulle kännas seg.

Last edited: 24 dec 2011