Att hitta rätt platta?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av kazehsini, 22 sept 2012.

1. kazehsini

kazehsini Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena är på jakt efter en platta som jag kan använda inom mitt arbete och funderar på vilken man ska välja.

Den ska klara av att ladda ner program för att rita enklare ritningar och skisser över diverse "bitar" jag tillverkar samt klara av att hantera bilder och kunna skicka dom enkelt i mail.

Familjen över lag gillar apple och jag gillar min iphone starkt så tänkte givetvis på ipad 3 eller nått liknande.

Vilken ipad ska man välja i så fall? Vad är skillnaden mellan ipad 3 wi-fi 3g och +4g?

Finns det andra alternativ? Gillar när saker bara funkar så som iphonen...

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Alla plattor kan ladda ner program för att rita enklare ritningar och skisser. Det är inget krav som bestämmer vilken platta du ska ha.

Att skicka bilder med mail-appen i iOS är under all kritik. Det går inte att börja att skriva ett mail och sedan lägga till bilder. Du måste först bestämma dig vilken bild du ska skicka till någon och utifrån den bilden skriva ett mail. Det går bara att lägga till en bild per mail.
    Om du använder Gmail-appen i iOS så går det bra att lägga till flera bilder och även att börja med att skriva mailet och sedan lägga till bilder efter hand. Gmail-appen kräver dock att du använder Gmail (...fast vem använder inte Gmail nu för tiden?).

Observera att det endast går att lägga till bilder eftersom man inte har access till något som liknar ett filsystem.

Skillnaden mellan iPads med olika beteckningar är att den med 4g har stöd för 4g som dock inte fungerar i Sverige har jag för mig.
    http://en.wikipedia.org/wiki/4G

Vi har en iPad 2 här hemma, men är inte särskilt nöjda med den. Strular en del, gränssnittet är ganska snurrigt och den är ganska begränsad i funktionaliteten...så länge man inte gör jailbreak på den, men då strular ju det till det när det kommer uppgraderingar. Vad jag vet så finns det inte en untethered jailbreak för iOS6 än.

Jag har tänkt köpa in en Nexus 7 när den kommer till Sverige nästa månad och så får vi se om den är en vettig ersättare till iPad:en. Priset är ju i alla fall ruskigt bra jämfört med iPad.

3. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Om det var jag som skulle köpa. Importera en Amazon Kindle Fire HD 8.9 tum. Sedan drar du in en hackad rom som har Google Playstore. Men jag antar att det inte är en Svensson lösning. Dock ger det mest bang for the buck. Eller mest bang överhuvudtaget imho.