Att importera magic

Diskussion i 'Allmänt' startad av Dennis, 20 jul 2009.

1. Dennis

Dennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej har läst på denna sidan och detta forumet ett tag nu och tror jag har bestämt mig för en magic mest för att den går och få till ett mycket bra pris på ebay.

Det är så att jag aldrig har importerat teknik innan. Har ni någon bra sida eller sajt jag kan köpa telefonen?
    Jag är väldigt intresserad av att slippa plocka in telefonen själv så om någon har en som dom planerar att sälja får dom väldigt gärna sälja mig en andrion lur till mig.

TACK Dennis

2. teran

teran Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade aldrig köpt teknik från privatpersoner utomlands förut heller men köpte min Magic från ebay.de för 3500kr. Det gick väldigt smidigt. Lite tips:

- Regga konto på ebay.de , det funkar ungefär som tradera.se
    - sök upp magic-auktioner, kolla så att de säljer till sverige/internationellt
    - kolla så att telefonen är ny i oöppnad kartong och att kvitto ingår
    - använd google translate eller liknande för att översätta om det behövs
    - köp bara från användare med bra och många omdömen (min hade >100 st och 100% positiva)
    - kolla upp betalningssättet innan
    - för att sätta in på konto i annat europeiskt land behöver du be säljaren om vissa speciella kontosiffror (om han/hon inte postar dom direkt). Kolla din banksida för detaljer.
    - be om tracking-id för paketet. Om det t ex är tyska DHL fram till gränsen får du sen ringa postens kundtjänst för att få ett annat tracking-nummer inom Sverige.
    - jag fick mitt som "företagspaket internationellt" (eller något liknande) med utkörning på kontorstid (inte kvällstid alltså).

Last edited: 21 jul 2009