Att koppla internet till Nexus med Telia? - Har testat APN utan resultat

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av SkyddsAngel, 10 mar 2010.

1. SkyddsAngel

SkyddsAngel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej,

Jag är en helt nybörjare på det här med Android å grejer så därför hoppas jag att jag kan få lite hjälp och att inte bli utskrattad om jag nu verkar vara trög nu i början.

Det är som så att jag fick hem mitt simkort igår från Telia (har köpt frisurf-abonemang till min Nexus).

Allting funkar jättebra: Samtal och sms.

MEN

Tyvärr funkar inte mms och internet - vilket det är det jag önskar mig mest, dvs internet.

Jag googlade direkt överallt och har även sökt runt här i forumet och följt guiderna: APN-guiden - tyvärr har det inte gett några resultat.

Jag ska beskriva lite hur jag gjorde:

Settings ->> wireless & networks ->> mobile networks ->> Acecess Point Names

När jag tryckt på "Acecess Point Names" så händer det ingenting, jag får inte fram nånting alls.

Där blev jag fast. Är detta nåt problem med själva mobilen eller är det nånting annat som hänt?

Är jag verkligen på rätt spår nu?

Jag försökte också smsat "surf" till "4466" men det funkade ej, de kunde inte hitta några inställningar för mobilen.

Jag hoppas jag kan få lite hjälp för jag är en helt totalt nybörjare på detta, tack så mycket på förhand!

/SkyddsAngel

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

I Access Point Names så tryck på menu knappen och välj New APN.

Liten brist i Android att det inte finns någon indikation någonstans för att det finns en meny eller ej. Men man lär sig ganska snabbt att pröva menu knappen om man tycker att något borde finnas.

3. SkyddsAngel

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tack så hemskt mycket! :D Du är min ängel! <3

Nu funkar det, äntligen! :) Nån av er som testat att köra utan proxy? Är bara nyfiken om det funkat för er del

4. söder

söder Professional Droid Medlem