Att länka piratkopierat material är inte tillåtet på Swedroid

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av bernard, 20 jan 2010.

1. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 295
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det har börjat dyka upp trådar som handlar om sidor där det uteslutande finns piratkopierat material och sådant vill vi inte se här. Det rör sig främst om torrenttrackers och det finns gott om andra forum där man kan diskutera sådant i stället.

Även om man inte länkar direkt till en sida där det finns piratkopior utan skriver tex "androidwärsch punkt com" så ryker inlägget.

Om ni ser någon som länkar till sidor som kretsar kring piratkopierat material direkt eller indirekt, så tryck på varningstriangeln en bit nedanför användarens namn/avatar här i forumet, så tar vi hand om resten.

2. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Bra! Det behöver inte finnas här!

Jag tycker förövrigt att det fantastiskt att stämningen på detta forum fortfarande är så bra. Jämför på tex IDG där det är sandlåda för det mesta, typ "Min pappa är mycket starkare än din" osv. . . Fortsätt med den trevliga atmosfären alla!

3. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Varför piratkopiera Android appar? När en app som t.ex Robo Defence kostar $2.99 så har utvecklarna ett underbetalt jobb.Det jag menar är att appar kostar otroligt lite, varför inte gynna goda utvecklare då? Det är ju bara vi som förlorar på det med färre utvecklare och färre apps...

Filmer kan jag dock förstå att det piratkopieras, filmer är för dyra och skådespelarna för dryga;)

Stöd små utvecklare!

4. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Som svar till Crozz:
    Jag tror att den största anledningen till att svenskar piratkopierar android-applikationer är att vi inte kan köpa betal-apps. Själv så kommer jag nog att försöka mig på varianten med Andriod SDK och emulatorn. Men jag kan förstå att folk tycker det är omständigt och inte värt pengarna och tiden. Att roota kommer inte på tal hos mig förrän jag är övertygad om att jag inte har några tillverkningsfel osv, vilket kan ta ett tag. Jag får snart min Nexus One! :)

För övrigt håller jag med! Det finns andra lägre stående forum där man kan sköta prat om stölder och annat. :)