Att låsa upp

Diskussion i 'Allmänt' startad av Dennis, 23 jul 2009.

1. Dennis

Dennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hehe, har också kikat på den... google translate översatte no es libre (som jag själv tolkar är att den är låst) till "telefonen är inte gratis" :D

Jag trodde inte några magicar var låsta alls, men med den här annonsen blev jag osäker. Om jag fritolkade lite till så påstod annonsören att det var lätt att låsa upp den från internet med hjälp av IMEI nummret, men det det verkar ju lite magiskt.

Så jag vill nog gärna också ha reda på ifall de spanska telefonerna är låsta, hur pass krångligt det är att låsa upp dem och då i slutändan ifall man ska hålla sig undan dessa telefoner (spanska och om det finns några andra länder man böra akta sig för)

3. Dennis

Dennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

mmm låter som vi är i samma sist. Antar att du med är super sugen på en ny lur med android!!

4. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Tror inte de spanska är låsta till en operatör då ingen annan magic i europa har varit det. Om jag inte minns fel så har en eller flera på forumet spanska lurar.

5. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Jag har en spansk som var och är olåst men det lär finnas vissa med simkortslås. Även italienska ska vis dras med detta. Det ska gå enkelt att låsa upp men kostar en liten slant. Sök lite i forumet för jag tror det var här jag läste om det. Prova med sökord: Spanien så borde något av mina gamla inlägg komma upp.

6. Dennis

Dennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej då är antagligen inte den telefonen ett bra val...