Att skicka en kontakt till en annan telefon via SMS?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av thorkel, 22 jan 2010.

1. thorkel

thorkel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Skulle idag skicka iväg en av mina kontakter till min kollega och trodde att det skulle vara löjligt lätt som med allt annat på den här telefonen med där tog det stopp. Använder originaltelefonboken och jag lyckades inte lista ut hur man gör.

Samma mysterium är det om man får en kontakt skickad till sig, har sökt lite här på forumet men jag verkar vara den enda som stött på patrull i den här frågan när det gäller N1.

2. Korkenzieher

Korkenzieher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som jag förstår saken av det som står i manualen är de sätt som stöds att dela kontakter (utan att trixa med tredjepartsapplikationer) via mail eller barcode-scannern.

En snabb googling ger vid handen att det förmodligen finns en radda program som gör det på andra sätt men det är inget jag testat.

3. thorkel

thorkel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Manual? :)

Tack för hinten , jag får väl kolla på dom andra alternativen

4. Korkenzieher

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu kanske jag helt missar ironin men webversionen av manualen är länkad i inlägget ovan.

Lustigt att det inte är fler sätt som stöds som standard men med de flesta nyare mobiler (speciellt med andra Androidlurar) borde det funka helt okej. :)

5. thorkel

thorkel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Men se där, effekten av att stå och kolla på swedroids forum i hallen på väg ner för att hämta tvätten på telefon medför genast att man missar en länk till manualen (som nu är värd att läsa då den är i eletronisk form) och därmed börjar man helt omedvetet sin bana här med att snysa åt folk. Kom dock ihåg att det alltid görs med ett stor leende på läpparna.. :)

Nu ska jag genast spana in manualen.

6. Korkenzieher

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ser nu när jag kollar tråden (i mobilanpassad form) att länken är lätt att missa, kan hända den bäste. :)

Manualen finns även lättillgänglig i pdf-version, går ju alltid att ha liggande på minneskortet ifall det skulle krisa.

Last edited: 23 jan 2010