Audiobook 303

Diskussion i 'Applikationer' startad av trenolltre, 7 sept 2011.

1. trenolltre

trenolltre Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag kände att jag inte hittade nån spelare för ljudböcker som fungerade precis som jag ville så jag skrev en egen istället. AudioBook Player 2 var den som kom närmast men jag irriterade mig på att den dels inte kunde spela ljudböcker med .nomedia vilket resulterade i att mina ljudböcker spelades i default-spelaren för musik och dels att man inte såg tiden i boken på ett bra sätt.

Om nån mer stört sig på detta så finns iaf min app på market under namnet "Audiobook 303" om man vill testa.

Key features:
    * Förlitar sig inte på androids mediascanner (så du kan gömma dina ljudböcker från musikspelare med en .nomedia fil)
    * Ordning på tracks baseras på hur de ligger på disk, inte på mediataggar.
    * Insomningstimer
    * Home screen widgets för att börja spela/hoppa direkt utan att starta appen

Det går bra att lämna feedback/feature request i denna tråd.

Last edited: 7 sept 2011
  2. cobbe

cobbe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    246

MINA ENHETER

Länk tack!

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

4. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Vad händer när man drar ur lurarna? Stoppar den då? Isf testar jag direkt :)

5. trenolltre

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jepp, det är default men du kan ställa in hur du vill att den ska göra. Du kan även välja vad du vill ska hända när du stoppar tillbaka lurarna, default är att den inte gör någonting.

6. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Då skall jag absolut testa den! Det är ett måste när det gäller ljudboksappar. "Stänger av" den så när jag håller på att somna.

7. Kvillen

Kvillen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

8. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Att tipsa om konkurrerande appar i en utvecklares tråd när appen dessutom är helt ny är bara respektlöst, fan va folk inte fattar ibland...

Sent from my HTC Desire HD

antonholmstedt gillar detta.
  9. trenolltre

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har inga problem med att man tipsar om andra appar i en tråd iof.

Ok, det är jättebra att du är nöjd med den. För mig passar den inte alls. Här är några anledningar:
    - plottrigt gui
    - klart rörigig och gör det på nått sätt svårt att göra enkla saker, som att exempelvis byta bok
    - visar inte var du är i boken (bara var i ditt track)
    - fortsätter spela andra böcker när din bok är klar (har inget begrepp om böcker)
    - out of the box spelar den iaf mina böcker out of order (troligtvis pga dåliga taggar)
    - sleep-timern är mer statisk och du snoozar inte genom att röra telefonen
    - pause/resume vid i/urkoppling av lurar finns väl i typ alla ljudboksappar, även min

Enda saken mort player har som jag vet folk efterfrågar är album arts för att visa cover på böcker men personligen tycker jag det är en helt värdelös feature och tänker inte inkludera den - varför ska man se en bild på en bok du lyssnar på?

Batteri drar nog alla spelare lika lite, när de ligger i bakgrunden så är det enda som drar cpu android inbyggda MediaPlayer-objekt som spelar själva mp3:an vilket görs på samma sätt i alla spelare.

Om man ändå ska hänvisa till "konkurrerande" appar så tycker jag att Audiobook Player 2 är den (näst) bästa ljudboksappen och den jag använt mycket innan jag till slut insåg att jag behövde skriva en egen eftersom utvecklaren inte lyssnade på feature requests. Den har ett hyffsat enkelt gui och har en bra sleeptimer. Det den saknar är däremot en scanner som kan läsa kataloger som är exkluderade med .nomedia, den är väldigt petig med metadata för att spela tracks i rätt ordning och den har inga widgets.

Så, är du nöjd med MortPlayer - kör vidare på det. Annars - testa nån annan spelare. Smaken är som baken.

10. trenolltre

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

11. Kvillen

Kvillen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Var absolut inte menat så som du verkade ta det googleye,

i mitt huvud la jag upp det så att trenolltre kanske kan låna lite ideer och funktioner från mortplayer för att göra sin egna app ännu mer efterfrågad, tex de med att musiken pausas och återupptas är ett måste för mig då jag jobbar som elektriker och redan efter ett par dagar vant in rörelsen att så fort någon pratar med mig så rycker jag ut sladden lite lätt så att jobbet inte tar skada av det :)

Men nu, såhär i efterhand, när jag läst igenom ditt svar trenolltre ska jag verkligen prova din app, för jag håller med om vissa punkter, ex plottrigt ui och som du skriver, svårt att göra enkla saker som att byta bok osv..

Tack för bra respons och jag hoppas jag inte stack kniven för hårt i ditt hjärta med mitt förra inlägg ;)

Mvh!

Edit:
    Testat din app nu och ser bra ut :) men saknar funktionen att välja var jag har mina ljudböcker då jag har en sgsII och har mina ljudböcker på det externa minneskortet :) mvh

Last edited: 14 sept 2011